به گزارش افکارنیوز به نقل از پرس تی وی، چارلز ام يانگ، يکي از بنيانگذاران پايگاه اطلاعرساني This Can't Be Happening در امريکا، در مصاحبه با بخش امريکا شبکه خبري پرس تيوي گفت: "امريکا هميشه تبليغات ميکند که در اين کشور آزاديهاي مدني و آزادي بسيار ارزشمند هستند، ولي در حقيقت چنين نيست."

وی این اظهارات را با اشاره به انفصال از خدمت گروهبان ارتش امریکا به خاطر انتقاد از باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور در شبکه اجتماعی فیس بوک بیان کرد.

یانگ در ادامه افزود که آزادی بیان در امریکا " با پول کنترل می‌شود، زیر افراد برای حفظ شغل خود ناچارند دیدگاه‌های سیاسی خود را پنهان کنند. "

وی همچنین افزود: " تا زمانی که برای شما مهم نباشد فقیر شده‌اید، از همه نوع آزادی بیان در امریکا برخوردارید. "

وی تصریح کرد که بر اساس قانون اساسی امریکا آزادی بیان در این کشور به رسمیت شناخته می‌شود " اما در عمل قانون اساسی از دوران بوش و نیز در دوران اوباما نقض می‌شوند. "

ارتش امریکا روز چهارشنبه(۶ اردیبهشت) اعلام کرد که گروهبان گری استین، به خاطر نقض سیاست پنتاگون که آزادی بیان نظامیان را محدود می‌کند، از خدمت منفصل شده است.

ارتش امریکا اعلام کرد، انفصال از خدمت برای نظامیانی که " توهینی جدی " انجام می‌دهند، به طور کامل با نوع انفصالی که شخص انتظار آن را دارد، متفاوت است.

این تنبیه به معنای آن است که استین که ۹ سال را در ارتش امریکا سپری کرده است، از همه مزایای نظامی محروم خواهد شد.

استین از منطقه سن دیگو امریکا، گروهی را در فیس بوک تحت عنوان " تی پارتی نیروهای مسلح " در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی کرد. وی در پیامی در تاریخ ۲۶ ژانویه، اوباما را یک دروغ‌گو خطاب کرد و دو روز پس از آن گفت که رئیس جمهور " براساس سوگند ما، دشمن داخلی است. "

اوایل این ماه کمیته انظباطی ارتش امریکا پیشنهاد اخراج استین از ارتش را مطرح کرده بود. دادستان گفت استین مکررا به هشدارهای افسران ارشد درباره این که این اظهارات بر خلاف قوانین ارتش محسوب می‌شود، بی‌توجهی کرده است.