تاکید طالبانی، بارزانی و صدر بر حل اختلافات داخلی عراق

بە گزارش افکارنیوز به نقل از فارس در منطقە کردستان عراق ، مرکز اطلاع رسانی دیوان ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیەای اعلام کرد: در جلسە مشترک "جلال طالبانی" رئیس جمهور عراق ، "مقتدا صدر" رهبر جریان صدر و "مسعود بارزانی" رئیس منطقە کردستان عراق ، بر لزوم حل اختلافات داخلی تاکید شدە است.

در این بیانیە کە نسخەای از آن در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس قرار گرفتە، آمدە است: آقای طالبانی ضمن خوش آمد گویی بە مقتدا صدر، ابراز امیدواری کرد دیدار رهبر جریان صدر از منطقە کردستان عراق، در جهت پیدا کردن راهی برای خروج از بحران کنونی کشور و پیشرفت در روند سیاسی عراق باشد.

در بخش دیگری از این دیدار، سە طرف بر لزوم حل اختلافات داخلی عراق در چارچوب قانون اساسی و توافقنامە اربیل در مدت زمانی کوتاه تاکید کردە و از همە جریان‌های سیاسی عراق خواستند در راستای حل اختلافات تلاش کنند.

روز گذشتە " مقتدا صدر " رهبر جریان صدر با هدف پایان دادن به اختلافات دولت مرکزی و کردها وارد اربیل مرکز کردستان عراق شد.

مقتدا صدر در این سفر طرح و سند ۱۸ ماده‌ای خود را برای حل و فصل اختلافات داخلی عراق ارائه کرد که در آن بر وحدت، سلامت و استقلال عراق و روابط خوب این کشور با همسایگانش تاکید شده است.

در این سند تاکید شده است که هیچ گروه و جریانی نباید به حاشیه رانده شود. تقویت کشور با مشارکت تمامی اقشار جامعه در حکومت برای دفع خطراتی که عراق را تهدید می‌کند، میسر است.

در این طرح همچنین بر پرهیز از فضای تنش آمیز و جنجال رسانه ای تاکید شده است.