باج دهی دولت آلمان به آمریکا برای رفع تحریم از خط لوله گاز نورد استریم ۲

دولت آلمان قصد دارد یک میلیارد یورو برای رفع تحریم از خط لوله گاز نورد استریم 2 ، به نفع آمریکا هزینه کند. نشریه دی سایت طبق تحقیقات خود نوشت آلمان قصد دارد این رقم را برای آماده کردن دو بندر به منظور واردات گاز از آمریکا هزینه کند.

خط لوله گاز نورد استریم ۲ به طول ۱۲۲۲ کیلومتر، گاز از روسیه به آلمان و سپس به سایر کشور‌های اروپایی انتقال می‌دهد. آمریکا بار‌ها آلمان را تهدید کرده است که دست از همکاری با روسیه بردارد. مقامات کاخ سفید هم می‌خواهند آلمانی‌ها گاز را از آمریکا بخرند و هم به روسیه نزدیک نشوند.

بر اساس تحقیقات نشریه دی سایت آلمان اولاف شولتز، وزیر دارایی کنونی که از او به عنوان نامزد اصلی صدر اعظمی آلمان در انتخابات آینده یاد می‌شود ۷ اوت (۱۷ مرداد) امسال در نامه‌ای به وزیر خزانه داری آمریکا پیشنهاد کرد کشورش حاضر است برای نجات این خط لوله گاز، دو بندر خود را برای واردات گاز از آمریکا آماده کند.

ایجاد پایانه‌هایی در دو بندر "بروند بوتل" و "ویلهلمد هافن" در شمال این کشور یک میلیارد یورو هزینه برای آلمان در پی دارد.

اولاف شولتز به استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفته است دولت آلمان در قبال این کار از آمریکا انتظار دارد که اجازه لازم را برای راه اندازی نورد استریم ۲ بدهد.