اجازه نمی‌دهیم عوامل رژیم سابق به قدرت برسند

افکار نیوز:محمد مرسی که پس از حذف "خیرت الشاطر" نامزد جماعت اخوان المسلمون در انتخابات ریاست جمهوری است، بار دیگر تاکید کرد که اسلام پایه و اساس برنامههای وی را تشکیل خواهد داد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر که شب گذشته در تجمع حامیان خود در قاهره سخن می‌گفت، در ادامه افزود: طرح انقلابی که جماعت اخوان المسلمون ارائه خواهد داد، صرف نظر از اینکه بر اسلام و شریعت متکی است، به آموزش، بهداشت و صنعت و کشاورزی توجه ویژه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بنابر اخبار موثق در زمان حاکمیت مبارک بیش از ۶ میلیارد دلار از کشور به سرقت رفته است، تاکید که ملت مصر هرگز اجازه نخواهد داد، عوامل رژیم سابق به قدرت بازگردند.

مرسی تصریح کرد: انقلاب مصر تا زمانی‌که رئیس جمهور مورد نظر مردم انتخاب شود و به قدرت برسد، ادامه خواهد یافت.

محمد مرسی گزینه ذخیره جماعت اخوان‌المسلمون بود که پس از رد صلاحیت " خیرت شاطر " جایگزین وی شد.

وی متولد ۵ آگوست ۱۹۵۱ در روستای العدوه در استان الشرقیه مصر است. محمد مرسی در خانواده‌ای فقیر و کشاورز به دنیا آمد و دارای سه برادر و دو خواهر است و هم اکنون متاهل دارای پنج فرزند و ۳ نواده است.

محمد مرسی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی فلزات در سال ۱۹۷۸ از دانشگاه قاهره و دارای مدرک دکترای محافظت از موتورهای فضاپیما از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی آمریکاست که پس از فراغت از التحصیل در این دانشگاه نیز به تدریس مشغول شد.

وی به عنوان یکی از اعضای کمیته مقاومت در برابر صهیونیسم در استان الشرقیه و همچنین عضو کنفرانس بین المللی احزاب و نیروهای سیاسی و سندیکای کارگری انتخاب شد. محمد مرسی همچنین بنیانگذار کمیته مصری مقاومت در برابر طرح صهیونیسم هم می‌باشد.

مرسی از سال ۱۹۹۲ در دایره سیاسی جماعت اخوان المسلمون مشغول به فعالیت شد و در سال ۱۹۹۵ و همچنین سال ۲۰۰۰ کاندیدای انتخابات پارلمان الشعب شد که در سال ۲۰۰۰ موفق به راه‌یابی به پارلمان الشعب مصر شد و سمت سخنگوی جماعت اخوان المسلمون در پارلمان مصر را برعهده گرفت.

وی در سال ۲۰۰۴ "جبهه ملی تغییر" را به همراه عزیز صدقی تاسیس کرد و در ۳۰ آوریل ۲۰۱۱ جماعت اخوان المسلمون وی را به عنوان رئیس حزب تازه تاسیس آزادی و عدالت انتخاب کرد.