وعده‌هایی که به ایستگاه پایانی نرسید

محمدرضا حیدری:مردم شهرستان ورامین در حالی روزهای ابتدایی سال ۹۵ را سپری می‌کنند که همچنان بسیاری از مطالبات و دغدغه‌های مردم این دیار به نتیجه نرسیده است.

مردم ورامین به‌عنوان وارثان قیام ۱۵ خرداد، همواره در خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن قرار داشته‌اند و در برهه‌های مختلف به وظیفه خود عمل کرده‌اند اما به عقیده برخی از مسئولان و اکثر کارشناسان، ورامین به‌حق خود نرسیده است.

طی سال‌های گذشته قول‌ها و وعده‌های مختلفی به مردم ورامین داده شد که حتی برخی از این وعده‌ها به تصویب هیئت دولت هم رسید اما همچنان شیرینی تحقق این وعده‌ها در کام مردم ورامین احساس نمی‌شود.

وعده‌هایی که هیچ‌گاه به ایستگاه پایانی نرسید

ابلاغ فرمانداری ویژه ورامین، راه‌اندازی صداوسیمای شهرستان‌های استان تهران با مرکزیت ورامین، راه‌اندازی دفتر حج و زیارت، راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی ازجمله مطالبات مردم دیار ۱۵ خرداد بوده که هیچ‌گاه به نتیجه نرسیده است.

امروز مردم شهرستان ورامین در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از مسئولان دولت یازدهم و مدیران استانی و شهرستانی می‌خواهند تا به وعده‌های داده‌شده به مردم این دیار عمل کرده و توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر ورامین را رقم بزنند.

ورامین باید موردتوجه جدی مسئولان قرار بگیرد

محمدرضا اردستانی یکی از شهروندان ورامین اظهار داشت: طی سال‌های اخیر وعده‌های مهمی برای پیشرفت و توسعه شهرستان ورامین از سوی مسئولان کشوری داده شد که بسیاری از آنان تحقق پیدا نکرده است.

وی افزود: امروز شهرستان ورامین با دارا بودن ویژگی‌های جغرافیایی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و قرار گرفتن در کنار پایتخت باید موردتوجه جدی قرار بگیرد.

اردستانی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها و مطالبات مردم شهرستان ورامین، احداث متروی تهران-ورامین است اما پس از گذشت چندین سال هنوز ماهیت دقیق این پروژه برای بسیاری از مردم مشخص نیست.

وی اضافه کرد: امروز شاهد هستیم که به دلیل احداث این پروژه، مشکلاتی در بلوار امام رضا(ع) ورامین به وجود آمده و روند بهسازی و حل این مشکل مهم شهری با کندی مواجه است.

مردم ورامین خواستار فرمانداری ویژه و منطقه ویژه اقتصادی هستند

سید حسن احمدی یکی دیگر از شهروندان اظهار داشت: برخی از مطالبات مردم ورامین به تصویب هیئت دولت و مسئولان دولتی رسیده اما همچنان در ایستگاه وعده‌ها معطل‌مانده است.

وی افزود: ارتقای ورامین به فرمانداری ویژه و راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی ازجمله مطالباتی بود که از سوی دولت گذشته به تصویب رسید اما پس از گذشت چند سال هنوز اجرایی نشده است.

احمدی ادامه داد: مردم و بسیاری از کارشناسان در ورامین با ارائه ادله‌های مختلف اعلام می‌کنند که باید در منطقه جنوب شرق استان تهران برای ارائه خدمات بهتر، استان جدیدی با محوریت ورامین تشکیل شود اما هنوز این مهم جنبه عملیاتی پیدا نکرده است.

حق ورامین ادانشده است

آیت‌الله سید مرتضی محمودی امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین اظهار داشت: ورامین به دلیل نقش‌آفرینی در قیام ۱۵ خرداد، مورد خشم و غضب رژیم پهلوی قرار گرفت و به همین خاطر تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران از اولیه‌ترین امکانات محروم بود.

وی افزود: محرومیت مردم ورامین به دلیل حمایت از امام و به جرم دفاع از نهضت اسلامی ایران بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات قابل‌توجهی به این منطقه ارائه شد اما هنوز حق ورامین ادانشده است.

محمودی ادامه داد: امروز منطقه ورامین با دارا بودن ظرفیت‌های مهم در حوزه‌های گوناگون نیازمند توجه جدی مسئولان و مدیران است.

مردم ورامین منتظر اقدامات عملی مسئولان هستند/بدقولی مسئولان پسندیده نیست

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی امام‌جمعه موقت ورامین نیز اظهار داشت: مردم ورامین طی سال‌های گذشته وعده‌های مختلفی را از مسئولان شنیده‌اند که این امر باعث خرسندی و شعف آنان شد اما در مقام عمل شاهد عدم تحقق بسیاری از وعده‌ها هستیم.

وی افزود: امروز مردم شهرستان ورامین منتظر اقدام عملی مسئولان در تحقق وعده‌های داده‌شده به مردم این دیار هستند، وعده‌هایی که جنبه قانونی داشته و حتی به تصویب هیئت دولت درگذشته رسیده است.

محمودی ادامه داد: بدقولی و عدم اجرای مصوبات و وعده‌های داده‌شده به مردم پس از طی مراحل قانونی، پسندیده نیست و باید هر چه سریع‌تر مسئولان دولتی در این زمینه اقدام کنند.

وی اضافه کرد: مردم ورامین مطالباتی نظیر راه‌اندازی صداوسیمای شهرستان‌های استان تهران با مرکزیت ورامین، راه‌اندازی دفتر حج و زیارت، تشکیل استان جدید در جنوب شرق استان تهران و غیره نیز  دارند که امید است در سال ۹۵، راهکارهای عملیاتی برای تحقق آن اندیشیده شده و اقدامات قانونی آن انجام شود.

با جدیت مطالبات مردم ورامین پیگیری می‌شود

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: به‌عنوان نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، پیگیری‌های متعددی را برای به نتیجه رسیدن مطالبات و دغدغه‌های مردم این شهرستان انجام داده‌ام.

وی ادامه داد: راه‌اندازی مترو، منطقه ویژه اقتصادی، ابلاغ فرمانداری ویژه و غیره ازجمله مطالبات جدی مردم این منطقه است که تاکنون جلسات متعددی برای به نتیجه رسیدن آن انجام‌شده است.

نقوی حسینی اضافه کرد: در سال جاری و در مجلس آینده نیز با تمام توان و ظرفیت این مطالبات پیگیری می‌شود و امیدواریم هر چه زودتر شاهد تحقق این وعده‌ها باشیم.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از دولت یازدهم نیز انتظار می‌رود که زمینه تحقق مطالبات مردم ورامین را فراهم آورند.