یک قالیشویی آلاینده در اسلامشهر شناسایی شد

رضا شایسته رییس اداره محیط زیست اسلامشهراظهار داشت:  در راستای اجرای گشت و پایش زیست محیطی واحدهای صنعتی و صنفی و خدماتی مستقر در حوزه استحفاظی  شهرستان و شناسایی واحدهای آلاینده و غیر مجاز کارشناسان و مأموران اجرایی این اداره موفق به شناسایی یک واحد قالیشویی آلاینده شدند.

وی با اشاره به نحوه فعالیت غیراصولی و عدم رعایت الزامات زیست محیطی  توسط اینگونه واحدها، تصریح کرد: استفاده از مواد شوینده شیمیایی و غیر مجاز و هدایت پساب خام و تصفیه نشده به منابع پذیرنده محیطی موجبات آلودگی خاک و آب را فراهم می کند.

شایسته در ادامه گفت: با استفاده از تکنولوژی های نوین و تصفیه پساب حاصل از شست و شو در قالیشویی ها و بازگشت آب تصفیه شده به فرآیند شست و شو و استفاده مجدد می توان ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب، از آلودگی محیط‌ زیست و منابع آب سطحی و زیر‌زمینی نیز جلوگیری بعمل آورد.

رییس اداره محیط زیست اسلامشهر همچنین با اشاره به پایش مرغداری های شهرستان، گفت: ۹ اخطاریه پس از بررسی واحدهای آلاینده به این واحدها داده شده است.

وی با اشاره به نظارت و کنترل زیست‌ محیطی واحدهای صنعتی، تولیدی‌ و کشاورزی شهرستان، تصریح کرد: در راستای نظارت و کنترل زیست ‌محیطی، از واحدهای فعال مرغداری شهرستان طی دو مرحله بازدید و به واحدهای آلاینده اخطاریه داده شد.

شایسته با اشاره به تعداد زیاد واحدهای مرغداری در سطح شهرستان و عدم اتخاذ الزامات زیست محیطی در بسیاری از واحدهای مذکور گفت: رعایت نکردن مدیریت اصولی پسماندهای تولیدی و ایجاد بوی نامطبوع و مشمئزکننده این واحدها، ضمن ایجاد تاذی خاطر شهروندان، موجبات تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی و آلودگی خاک و هوا را فراهم کرده بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسلامشهر خاطرنشان کرد: رعایت الزامات زیست محیطی  توسط مرغداری ها از جمله ضدعفونی به موقع سالن‌ها و جمع آوری و دفع اصولی پسماندهای تولیدی مطابق با معیارهای زیست محیطی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از ایجاد و انتشار بوی نا مطبوع در محوطه و محیط اطراف واحد با در نظر داشتن جهت وزش باد غالب  ضروی است؛ نظارت و پایش مستمر بر واحدهای دامداری و مرغداری شهرستان در سال جدید تشدید و نسبت به برخورد قانونی با واحدهای آلاینده نیز اقدام خواهد شد.