کارخانه پارس سرام شهرستان قرچک 387 نفر از کارگران خود را اخراج کرد

کارخانه پارس سرام که با سابقه طولانی به عنوان موقعیت اقتصادی شهرستان محسوب می شود و با تولید چینی بهداشتی عملکرد خوبی را دارد و به عنوان یک کارخانه موفق موقیعت استغالزای حدود 387 نفر از کارگران خود را اخراج کرده است.

در سالی که مقام معظم رهبری آن را با نام " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل " نامگذاری کرده است و بر استفاده از توان داخلی برای تولید تاکید دارند، اخراج سریالی کارخانه پارس سرام شهرستان قرچک همچنان ادامه دارد.

این کارخانه که تولید خوب و دارای سابقه فروش در داخل و خارج از کشور را دارد چرا باید به دلایل نامعلومی صاحب کارخانه قصد تعطیلی این مکان را داشته باشد؟

این کارخانه که از سال 89 شروع به اخراج سریالی کارگران را شروع کرده است، برای کارگران خود هیچ حقی قایل نیست و حتی با داشتن سابقه طولانی در کارخانه برای آنان سختی کار، اضافه کاری، حق مسکن، حق اولاد و غیره پرداخت نمی کند و اگر کارگران این مورد ها را قبول کند می توانند برای مدت نامشخص به کار خود ادامه دهند.

IMG_4952

به نقل از خبرگزاری مهر- سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا با انتقاد از برخی اعمال سلیقه ها که به قشر کارگر ضربه می زند گفت: متأسفانه بخش خصوصی در این بخش، سود و فایده خود را در نظر می گیرد و این کارخانه نیز با توجیه این امر که صادرات کم شده اقدام به کاهش کارگران خود کرده است.

این مسئول بیان کرد: بنده قبلا یک بار به موضوع کارخانه پارس سرام ورود پیدا کردم و در بین کارگران حاضر شده و به سخنان آنان گوش داده و برای حل مشکلات آنان تلاش کردم و تا جایی که بنده اطلاع دارم روند کاری پارس سرام در حال پیگیری است.

یکی از کارگران این کارخانه در گفت و گو با خبرنگار قرچک آنلاین بیان کرد: من دارای 17 سال سابقه در این کارخانه هستم و به خاطر کار در اینجا ریه ام دچار آسیب شده است و هر کجا برای کار مراجعه می کنم به نیروی جوان احتیاج دارند و من با این اوضاع به همسر و فرزندان خود چه جواب باید بدهم.

 

IMG_4957

یک کارگر دیگر گفت: ما هر کجا مراجعه می کنیم مسئولان ژاسخ گو نیستند، جلو وزارت کار تجمع کردیم فایده ای نداشت و حتی فرماندار شهرستان با صاحب کارخانه صحبت کردند که هیچ کدام اثربخش نبود.

در جلسه ای که درتاریخ 31 فروردین جهت بررسی و رفع مشکلات کارخانه پارس سرام قرچک که با حضور مسعود مرسلپور فرماندا، علیرضا جعفری معاون سیاسی – انتظامی فرمانداری، حمیدرضا قشقایی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پاپی نژاد مدیر عامل کارخانه پارس سرام در محل فرمانداری برگزار شد، هیچ تاثیری در رفع مشکلات به وجود آمده صورت نگرفت و همچنان کارگران با تجمع در قابل کارخانه خواستار حقوق به حق خود هستند.

گفتنی استٰ تلاش گسترده ای از سوی خبرنگار ان برای مصاحبه با مدیر عامل و مسئولان کارخانه پارس سرام صورت گرفت تا صحت و سقم اتفاقات اخیر در کارخانه مورد بررسی قرار گیرد اما متأسفانه مدیران کارخانه حاضر به مصاحبه با خبرنگار ان نشدند.