جان جوانان سفیداری در لابه لای نامه نگاری‌های مسئولان!

سفیدار روستایی از توبع بخش مرکزی شهرستان رباط کریم است که براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۸۵ جمعیتی حدود پنج هزار را دارست، این روستا در همجواری روستای سرسبز نوده و شترخوار قرار دارد.

به دلیل وجود انبار بانک ملت در پیچ خطرناک جاده سفیدار به رباط کریم، هفته گذشته یک پژو ۴۰۵ پس از منحرف شدن از جاده در کانال آب سقوط کرد و راننده آن جان باخت.

این در حالی است که براثر نامعلوم بودن این کانال و پوشش گیاهی اطراف، به گفته یکی از اهالی این روستا جسد راننده پس از ۱۵ ساعت در آب پیدا شد.

به گفته اهالی این روستا چنین پیچی بسیار خطرناک بوده و در هنگام بارندگی می تواند برای مردم حوادث مشکلات بسیاری را رقم زند.

اما حسن زاده، یکی از اهالی روستای سفیدار و نوده درباره این جاده می گوید: جاده شترخوار به رباط کریم دارای پیچ خطرناکی است که انبار بانک ملت در این پیچ واقع شده و این سبب کاهش دید و امکان تصادف به صورت روبه رو می شود.

وی افزود: این پیچ بسیارتند، طی ۱۰ سال گذشته سبب کشته شدن افراد بسیاری شده و این مایه تأسف است.

این شهروند سفیداری ادامه داد: بیشتر روزها در این پیچ خطرناک ما شاهد تصادف منجر به فوت یا مصدومیت جوانان می شویم که این می طلبد تا مسئولان این روند را اصلاح کنند.

وی ابراز کرد: عصر روز پنحشنبه نیز شاهد افتادن یک خودرو در داخل کانال آب شدیم که متاسفانه به دلایلی نامعلوم پس از منحرف شدن از جاده و سقوط در کانال آب یک جوان از دنیا رفت.

وی تأکید کرد: مسئولان فکر کنند این جوانانی که اینجا تصادف می کنند و از دنیا می روند چون فرزندان آنها پدر و مادری دارند که چشم به راه هستند.

علی بختیاری، دیگر ساکن شهرک سفیدار و از تاکسی داران خطوط سفیدار به رباط کریم بود که پای گفت وگوی او نشستیم، او می گوید: جاده سفیدار به رباط کریم حادثه خیر بوده و طی سالهای اخیر حوادث مختلفی را ایجاد کرده است.

وی افزود: نامه های بسیاری ارسال شده تا اینجا اصلاح شود اما ظاهرا جان انسانها برای مسئولان مهم نیست و جان مردم در لابه لای نامه نگاری ها به فراموشی سپرده شده است.

بختیاری ادامه داد: هفته گذشته یه دستگاه پژو ۴۰۵ که سرنشین آن یک جوان بود حدود ۱۵ ساعت در کانال آب حبس شده بود که سپس فوت می کند و به دنبال خانواده و مردم محله تجمع می کنند و نسبت به وضع موجود این جاده معترض هستند که مسئولان شهرستانی نیز در جمع معترضان حضور یافتند و از بهبود اوضاع در ۲۰ روز اینده خبر داده اند.

وی بیان کرد: چنین اتفافی درست چهار سال پیش نیز رخ داد که مسئولان مجددا همین قول ها را دادند اما پس از ۴ سال اوضاع بهبود نیافته است.

این شهروند سفیداری ادامه داد: پیچ انبار بانک ملت درسفیدار رباط کریم بسیار خطرناک بوده و دو طرف جاده هیچ کدام از راننده دید مناسبی ندارند به همین سبب بسیاری از تاکسی داران این روستا نیز در این پیچ تصادف کرده اند.

وی ادامه داد: نصب علائم راهنمایی و رانندگی نمی تواند از کاهش تصادف افرادی که این پیچ را نمی شناسند بکاهد بلکه باید ساختمان بانک ملت که دید جاده را کور کرده اصلاح شود.

یکی دیگر از شهروندان گفت: عمر این جاده از ده سال بیشتر بوده و امروز جوابگوی ایین همه عبور و مرور نیست.

چند دقیقه تأمل!

براساس گفته های مردم روستاهای سفیدار، نوده و شترخوار، مسئولان در زمان های مختلف برای اصلاح این پیچ تند قول های مساعدت داده اند، اما این مردم تأکید دارند که مسئولان قول های خود را خیلی زود فراموش می کنند و جان انسان ها برای آن ها مهم نیست.

باید دید این بار مسئولان به وعده های خود عمل می کنند یا نه؟ آیا جان نوجوانان و جوانانی که در پیچ و خم های بی مسئولیتی جان می دهند مهم است؟ و آیا این پیچ به یاد ماندنی اصلاح می شود؟

پیچ خطرناک سفیدارپیچ خطرناک سفیدار

پیچ خطرناک سفیدارپیچ خطرناک سفیدار

پیچ خطرناک سفیدارپیچ خطرناک سفیدار

پیچ خطرناک سفیدارپیچ خطرناک سفیدار

پیچ خطرناک سفیدارپیچ خطرناک سفیدار

جاده خطرناک سفیدار به رباط کریمجاده خطرناک سفیدار به رباط کریم

????????????????????????????????????