شهردار کرج از مردم ورامین عذرخواهی کند

حجت الاسلام سید محسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین در گفتگو با خبرنگار ورامین ما، ضمن محکوم کردن سخنان شهردار کرج مبنی بر انتقال متکدیان به ورامین گفت: ورامین از اینکه همواره در خدمت مستمندان و فقرا و محرومین بوده, هست و خواهد بود افتخار می کند، اما اینکه شهردار کلانشهری مثل کرج اعلام کند که متکدیان را جمع کردیم و به سوی ورامین فرستاده ایم به نوعی تحقیر و توهین مردم این منطقه است.

وی افزود: مردمی که از لحاظ فرهنگ و تمدن و سابقه به مراتب جلوتر از کرج هستند، حال چرا باید جایگاهی پیدا کند که متکدیان را به این سمت سوق دهند؟

حجت الاسلام محمودی همچنین تاکید کرد: حتی اگر آقای شهردار چنین قصدی نداشته باشند، این برخورد اهانت به فرهنگ یک شهر است.

وی ضمن بیان اینکه انتظار ما از شهردار کرج این است که از مردم ورامین عذرخواهی کند تصریح کرد: انتظار ما از مسئولان ورامین هم این است که از حیثیت شهر دفاع کنند، چون ما در ماه های اخیر چند مرتبه شاهد بودیم که به بهانه های مختلف به مردم ورامین و فرهنگ شهر ورامین توهین شده است.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: به عنوان مثال در قبال اعتراض مردم به تجمع برخی حامیان فتنه در قرچک، در روزنامه های زنجیره ای مردم ورامین را تشبیه به داعش کردند اما متاسفانه برخی از مسئولین که از آنها انتظار داشتیم تا از حقوق این مردم دفاع کنند، این کار را نکردند.

وی ضمن اشاره به قتل دختر افغان در منطقه خیرآباد ورامین گفت: هرچند که همه از این مسئله ناراحت شده و آن را محکوم کردند، اما اینکه خبرگزاری ها و سایت ها در داخل یا خارج بیایند یک حادثه را تا جایی بزرگ کنند که شهری را که شهر دیانت و ولایت است و مردمی متدین و دلسوز ارزش ها دارد را به عنوان شهری که چنین جنایاتی اتفاق می افتد نشان دهند, اهانت به مردم این منطقه است.

حجت الاسلام محمودی اظهار کرد: مسئولین شهر در رده های مختلف مخصوصا اجرایی باید با قاطعیت و با یک موضع گیری درست از حیثیت شهر دفاع کنند و غیرت دینی و ملی و تعصب خود را نسبت به مردم به نمایش بگذارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران ادامه داد: کمترین کار این است که این آقای شهردار از مردم ورامین عذرخواهی کند و در رسانه ها این حرفی که موجب تکدر خاطر مردم شده را به نوعی جبران کند.