صاحبان انبار بانک ملت امتیازات بیش از حد می خواهند

سرهنگ عبدالله زاده پاشاکی، فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم در گفت وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی رباط نیوز در پاسخ به گزارش این رسانه درخصوص پیچ خطرناک سفیدار و کشته شدن یک جوان، اظهار کرد: تصادف در جاده شترخوار و سفیدار منجر به واژگونی خودرو ۴۰۵ به رانندگی فری به نام «م د» شده است که متاسفانه در این حادثه از جان باخت.

وی افزود: برخی از اظهار نظرها در فضای رسانه ای غیر منطقی است چرا که جاده شترخوار و سفیدار روستایی است و نباید بیش از ۵۰ کیلومتر نباید سرعت داشت و تصادف هایی که تاکنون رخ داده است براثر سرعت غیرمجاز بوده است که طی آن رانندگان جان خود را از دست داده اند و در واقع مقصر اصلی رانندگان هستند و جاده هیچ اشکالی ندارد.

 

پاشاکی ادامه داد: مردم توقع دارند با توجه به رشد جمعیت و افزایش تعداد خودروها جاده  گسترش یابد.

 

وی بیان کرد: متوفی در این حادثه یک کیلومتر پیش از رسیدن به پیچ سفیدار واژگون شده است.

 

وی در خصوص انبار بانک ملت در کنار جاده و نداشتن دید کافی از سوی رانندگان، ابراز کرد: صاحبان این انبار امتیازات بیش از حد می خواهد و شهرداری نیز نمی تواند پیشنهاد غیرمتعارف را بپذیرد و تصمیم گرفته شده تا از راه دیگری مشکل حل شود.

 

گفتنی است، مردم روستاهای سفیدار و شترخوار طی گفت وگویی با خبرنگار ما از نداشتن دید کافی رانندگان در نزدیکی انبار بانک ملت و همچنین کم عرض بودن این  جاده  سخن گفتند.

 

اما طی روزهای گذشته گزارشی از وضعیت موجود این جاده در پایگاه خبری تحلیلی رباط نیوز منتشر شد که برخی از مسئولان به این گزارش واکنش نشان دادند.

اظهارات فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم در حالی است که مسعود مختاری، شهردار رباط کریم در گفت وگویی با خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اجرایی اصلاح جاده سفیدار به منظور رفع نقاط حادثه خیز و ایمن سازی مسیر توسط شهرداری رباط کریم آغاز شد.

وی افزود: رایزنی های متعددی به همراه اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص عقب نشینی ملک مجاور پیچ شترخوار و آزاد سازی مسیر صورت گرفت که متاسفانه همکاری لازم با شهرداری انجام نشد که در نهایت شهرداری با ارائه طرح مسیر جدیدی که از پیچ شترخوار شروع میشود اقدام به احداث مسیری به طول ۷۰۰ متر و عرض ۱۵ متر نمود که عملیات اجرایی آن از دیروز آغاز شده و انشاالله بعد از تسطیح و خاک برداری اقدامات بعدی انجام خواهد شد.

مختاری همچنین گفت: با توجه به اینکه وجود پیچ خطرناک در طول مسیر جاده سفیدار باعث نارضایتی مردم و بروز حوادث جانی مسافران و رانندگان عبوری میشد با تعیین مشاور و بررسی و نقشه برداری طرح اصلاح این پیچ کلید خورد که با احداث این مسیر کل جاده سفیدار به صورت مستقیم خواهد بود و جاده قدیم منتهی از پیچ شترخوار به زودی و پس از اتمام مسیر جدید بسته خواهد شد.