25
مرکز کاهش طلاق در استان تهران افتتاح می شود

 احمد دلبری رئیس سازمان بهزیستی استان تهران در گفت و گو با زنان خبر با اشاره به اهمیت کاهش طلاق در جامعه بیان کرد: طلاق یکی از معضلات مهمی است که در جوامع امروزی رو به افزایش است و در ایران نیز بیش از گذشته شاهد این موضوع هستیم.

وی افزود: طلاق مسبب بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه می شود و باید مسئولین به دنبال پیشگیری از این معضل باشند تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است.

دلبری ادامه داد: سازمان بهزیستی استان تهران به منظور کاهش پدیده طلاق قصد راه اندازی و افتتاح 25 مرکز کاهش طلاق در استان تهران را دارد که در این مراکز 150 کارشناس، روانشناس و مددکار حضور دارند.

رئیس سازمان بهزیستی استان تهران اظهار داشت: مراکز مداخله در بحران با همکاری قوه قضاییه برای بازگشت زوج های در حال جدایی ایجاد شده است و اجرای مرحله نخست این طرح در سال گذشته در 7 مرکز مداخله در طلاق بوده است و سال گذشته 8 هزار و 635 نفر به این مراکز مراجعه کردند که از این تعداد 726 نفر منجر به سازش شد.

وی گفت: 30 درصد طلاقها به علت عدم مهارت ارتباط و زندگی، 15 درصد بیماری روحی و روانی، 13 درصد عدم بلوغ فکری و 12 درصد اعتیاد است .

دلبری تصریح کرد: 75 درصد طلاق ها دیپلم یا کمتر است، همچنین 68 درصد مراجعین به طلاق 20 تا 30 سال دارند و 21 درصد کمتر از 20 سال دارند.