جولان سگ‌های ولگرد در معابر عمومی و اماکن ورزشی دماوند

سگ‌های ولگرد که در ساعات روز با پرسه در خیابان‌ها و معابر عمومی موجبات ترس و وحشت به خصوص برای کودکان را فراهم کرده و هنگام شب با صداهای آزار دهنده آسایش را از شهروندان سلب می‌کنند.

متأسفانه اثرات منفی این موضوع به حوزه ورزش نیز کشیده شده و دلیلی برای کمرنگ شدن حضور ورزشکاران در سالن ورزشی حضرت ولیعصر (عج) گیلاوند گردیده است.

حال این سؤال پیش می‌آید که چرا این مکان ورزشی دولتی استراحتگاه سگ‌های ولگرد شده است؟ این در حالی است که شناگران قهرمان ما باید سه روز در هفته از این استخر ولی‌عصر (عج) گیلاوند استفاده کنند.

*جمع‌آوری و زنده گیری ۸۰۰ قلاده سگ ولگرد از سطح معابر شهر دماوند/ انتقال روزانه ۲۰ قلاده سگ ولگرد به منطقه گندک

هادی رحیمی، مسئول خدمات شهری شهرداری دماوند با توجه به اقدامات انجام شده در این خصوص در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۸۰۰ قلاده سگ ولگرد از سطح معابر جمع‌آوری و زنده گیری شده است.

وی افزود: روزانه میانگین ۱۰ الی ۲۰ قلاده سگ ولگرد توسط دو اکیپ و دو دستگاه ماشین جمع‌آوری شده و به منطقه گندک منتقل می‌شوند؛ اما چون این سگ‌ها کشته نمی‌شوند دوباره به داخل شهرها هدایت می‌شوند که این موضوع معضلی برای شهرداری‌ها شده است.

مسئول خدمات شهری شهرداری دماوند در خصوص حضور سگ‌ها در محوطه سالن ورزشی حضرت ولی‌عصر (عج) گیلاوند گفت: احتمالاً سریدار این مکان ورزشی، با غذا دادن به سگ‌های ولگرد باعث شده که این محل ورزشی محل استراحتگاه سگ‌ها شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: در خصوص علاقه‌مندی صحیح نسبت به حیوانات باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد؛ چرا که این امر با وجود منطقی بودن، باید در مکان‌های تعریف شده توسط شهرداری انجام پذیرد.

وی تأکید کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت پسماند گندک و محلی مختص غذا دادن به این حیوانات واقع در دماوند، بالاتر از کارخانه آب‌معدنی به این امر پرداخته و غذاها را در اختیار حیوانات قرار دهند تا با این کار، از ورود سگ‌های ولگرد به داخل شهر جلوگیری شود.

مسئول خدمات شهری شهرداری دماوند خاطرنشان کرد: محوطه سالن ورزشی حضرت ولیعصر (عج) گیلاوند، در روزهای آتی از وجود این سگ‌های ولگرد پاک‌سازی می‌شود.

photo_2016-06-18_23-41-19

 

photo_2016-06-18_23-41-33photo_2016-06-18_23-48-50

 

photo_2016-06-18_23-46-12photo_2016-06-18_23-46-09