تشییع پیکر شهید مدافع حرم مهدی حیدری در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

پیکر پاک شهید والامقام مهدی حیدری از شهدای مدافع حرم که در دفاع از حرم حضرت زینب‌(س) طی عملیات مستشاری در سوریه توسط تروریست‌های تکفیری به فیض شهادت نائل آمده بود، پس از شناسایی به کشور منتقل شد و خانواده شهید با حضور در معراج شهدا مراسم شناسایی و دیدار با پیکر شهید‌شان را انجام داد.

پیکر شهید که پس از پنج ماه، به کشور بازگشته است به دلیل این‌که در این مدت در معرض آفتاب، گرما و سرما قرار داشته، شناسایی‌اش به سختی و از طریق دی‌ان‌ای انجام شده است.

پیکر این شهید مدافع حرم که از خادمان افتخاری حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بود، بعد از نماز ظهر و عصر یکشنبه سی ام خرداد در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تشییع شد.

شهید مهدی حیدری بسیجی فعال و از پاسداران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بود که یازدهم دی‌ماه 94 به‌صورت داوطلبانه به سوریه اعزام و 21 دی‌ماه 94 به شهادت رسید.

پیکر پاک شهید حیدری پس از تشییع باشکوه و برگزاری آیین تدفین در امامزاده طاهر (ع) خیرآباد ورامین در منزل ابدیش آرام گرفت.

همچنین مراسمی با حضور سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و حجت الاسلام و المسلمین کوهستانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه و جمع کثیری از فرماندهان، مدیران و همکاران آن شهید عصر یکشنبه در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س) قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) برگزار شد.

از شهید حیدری یک پسر چهار ساله به نام محمد مهدی به یادگار مانده است.

در بخشی از وصیتنامه این شهید دلاور آمده است: «بی طرفی در دعوای حق و باطل معنا ندارد و باید در مقابل باطل ایستاد. گاهی شهید شدن آسان تر از زنده ماندن است، اما گاهی زنده ماندن و زیستن و تلاش کردن، درک محیط و بصیرت داشتن مشکل تر از شهید شدن یا مرگ و لقای الهی است. دعاکنید کربلایی شویم، سپس شهید باشیم نه این که فقط شهید شویم، اگر شهید نباشیم، کربلایی نباشیم که شهید نمی شویم».

انتهای پیام/رض

  • ی
  • بقیق
  • یب
  • 47