رتبه اول استعمال مواد مخدر در سطح استان تهران به بهارستان رسید

عوامل زیادی باعث شده تا این اعتیاد خانمان سوز دامن گیر جوانان شهرستان بهارستان شود و این شهرستان را به یکی از بزرگترین مصرف کنندگان مواد مخدر در سطح کشور تبدیل کند.

دو نهاد خانواده و آموزش پرورش در زمان شکل گیری هویت جوانان و نوجوانان، شهرداری و شورای اسلامی شهر در بالا بردن سرانه هایی عمومی تفریحی، ورزشی، آموزشی و... اشتغال زایی و کار پر مشقت نیروی انتظامی در جمعیت این شهرستان نقش سزایی دارند که در این وادی تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن این آسیب اجتماعی انجام دهید.

شهرستان بهارستان یکی از پر جمعیت ترین و پر تراکم ترین شهرستان های استان تهران به شمار میرود که مورد مطالعه اساتید قرار گرفته است که از آن به عنوان انفجار جمعیت یاد می کنند و با این وجود، عوامل زیادی می تواند جوانان را به سمت آسیب های اجتماعی شدت ببخشد.

با توجه به مهاجر نشین بودن منطقه، خانواده و آموزش پرورش یکی از ابتدایی ترین شکل در هدایت و راهنمایی نقش مهمی دارند زیرا ساکنان بهارستان اکثرا از روستا ها به این شهرستان آمدند و آشنایی زیادی با شهر نشینی ندارند و اگر تعلیم و تربیت کافی در خانواده و آموزش پرورش و مدیریت شهری و همچنین آموزش شهروندی به خوبی باشد می تواند در به حد اقل رساندن اعتیاد، تاثیر بسزایی بگذارد.

سرانه های عمومی (تفریحی، ورزشی و آموزشی......)در این شهرستان نسبت به جمعیت خود بسیار پایین بوده و ما در این چند ساله شاهد تخریب پارک ها نیز بوده ایم حتی رود خانه ی شاد چای به جای تفرجگاه، به پاتوق و جولان گاه معتادان تبدیل شده است و رفتار مسئولین در این خصوص بی تاثیر نیست و عوامل دیگری همچون بلا تکلیفی استادیوم ۵ هزار نفری و حسرت سینما در این شهر می تواند در این موضوع تاثیر زیادی داشته باشد.

با وجود شهرک های صنعتی در این شهرستان و شهرستان های مجاور بیکاری نیز گریبان گیر جوانان این شهرستان است و اگر معضل بی کاری باشد، جوانان برای فرار از این مخمصه به اعتیاد روی می آورند زیرا بیکاری چشمگیر در این شهرستان یکی از بارز ترین عوامل برای روی آوردن به مواد مخدر است حال اگر اشتغال زایی برای این قشر از بهارستانی ها فراهم شود، می تواند در بهینه سازی این آسیب اجتماعی شهر مفید باشد.

گلوگاه خرید فروش در منطقه ی بهارستان با این جمعیت فشرده خود نیاز به نیروی انتظامی و امنیتی بیشتری را می طلبد تا شهرستان را از مکان های خرید و فروش پاک کنند و وظیفه ی اصلی نیروی انتظامی مهار خرید و فروش هایی است که باعث وسعت دادن به اعتیاد جوانان در شهر می شود.

به همین منظور اعتیاد به مواد مخدر جزء شاخصه های اصلی آسیب های اجتماعی در کشور است و در همین خصوص تمام دستگاه های اجرایی و نهاد مردمی تلاش خود را برای مهار این اعتیاد خانمان سوز انجام دهند تا خانواده سالم و نشاط اسلامی در جامعه حاکم شود.