اتمام طرح تشدید نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی فیروزکوه در ماه مبارک رمضان

جواد شایان خواه در گفتگو با دیمه نیوز اظهار داشت: طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی  و فراورده های خام دامی از ابتدا تا پایان  ماه مبارک رمضان با ۱ اکیپ بازرسی از طریق کنترل و بازرسی مستمر در شهرستان فیروزکوه در حال نظارت از این مراکز بود.

وی افزود: این اداره با تشکیل  اکیپ سیار نظارت بهداشتی، بر مغازه‌های مرغ فروشی، قصابی‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها و… کلیه مکانهای عرضه فرآورده‌های دامی نظارت داشته است.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه درخصوص میزان فعالیت های انجام شده در ماه رمضان  گفت:  حجم کاری انجام شده در طول طرح ۱۱۵ ساعت بوده که از ۱۶۵ مرکز تهیه و تولید مواد غذایی و فراآورده های دامی بازدید به عمل آمد که طی آنها ۲۴۵ کیلوگرم فرآورده های دامی فاسد و تاریخ گذشته کشف و امحاءگردید و همچنین ۲ متخلف بهداشتی نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی همچنین از اجرای دو نوبت بازدید مشترک با بازرسان شبکه بهداشت و درمان و اداره تعزیرات حکومتی و صنعت و معدن و تجارت در این طرح خبر داد .

وی یکی از اهداف اصلی دامپزشکی را ارتقاء شاخصهای بهداشتی در تمام مراحل تولید و عرضه فرآورده‌های دامی دانست و دلیل عمده این امر را افزایش مصرف این فرآورده‌‌ها مانند شیر، گوشت قرمز، گوشت سفید (ماهی و مرغ)، تخم‌مرغ و … در این ماه بر شمرد.