اندر حکایت افزایش 2 متر مربعی سرانه فضای سبز در شهرقدس

به نقل از  قدس خبر، سرانه فضای سبز در هر شهر و شهرستانی یکی از مهمترین موضوعاتی ای است که میتواند تاثیرات بسیار خوبی بر روحیه شهروندان داشته باشد و این تاثیرات به آرامش شهروندی و همچنین از لحاظ زیبایی شناختی بسیار در روحیه شهروندان اثر دارد.

این موضوع بسیار ارزنده است که مجموعه و یا شهرستانی بخواهد در این خصوص حرکت کند و دراین زمان که هر روز شاهد این هستیم که مقداری از فضای سبز و محیط زیست در حال تخریب است این اقدام بسیار ارزنده و مفید خواهد بود.

البته در این میان لازم است عنوان کنیم که در کنار ایجاد فضای سبز نکته ای که میتواند تاثیر بهتری به این مهم داشته باشد این است که در خصوص بهبود مبلمان شهری نیز خدماتی ارائه شود و همچنین اگر قرار است که در سرانه ها تغییری ایجاد شود این موضوع به صورت کاملا کارشناسانه و متوازن تقسیم شود تا همه شهروندان بتوانند از آن بهره ببرند.

در این خصوص طی روزهای اخیر معاون خدمات شهر شهرداری قدس با اعلام این موضوع که مجموعه شهرداری در نظر دارد تا پایان سال جاری 2 متر مربع به میزان 9 مترمربعی  فضای سبزحال حاضر  شهرقدس بیافزاید که این موضوع مقداری جای سوال دارد .

این سوال به این خاطر است که افزایش سرانه فضای سبز ان هم به متراژ 2 متر  طی کمتر از 8 ماه  مقداری میتواند دور از دسترس باشد آن هم در شهرستانی که مسئولان آن در بسیاری از سخنانشان اعلام کرده اند که شهرستان قدس با کمبود فضا و زمین روبرو است.

همچنین باید گفت با احتساب جمعیت حال حاضر شهرستان قدس که طبق گفته های خود مسئولان نزدیک به 400 هزار نفر است اگر قرار باشد طی هشت ماه سرانه فضای سبز شهرستان افزایش پیدا کند متراژی در حدود 800هزار متر مربع فضا نیازمند است که البته این جدا از هزینه های دیگر این کار خواهد بود.

حال این را باید گفت که با بیان این موضوع در هر ماه تا پایان سال جاری  در شهرستان قدس باید شاهد این باشیم که در حدود 100 هراز متر مربع فضای سبز ایجاد شود که روزانه  این موضوع در حدود  3000هزار متر باید انجام شود حال با این اوصاف آیا این اقدام تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد یا خیر  جای بسی سوال دارد.

البته طبق اطلاعات رسیده شهرداری قدس به تازگی مقداری در این خصوص توانسته  با همراهی  اوقاف شهرستان قدس  تحول ایجاد کند که میتواند تنها 30 درصد از این 2 متر را پوشش دهد البته این فضا تنها توافقاتش انجام شده پس با این حال دست یابی به متراژ 2 متر مربعی افزایش در حوزه فضای سبز شهرستان میتواند اندکی دور از ذهن باشد اما با این حال امیدواریم که این مهم در شهرستان قدس نهایی شده تا شهروندان از ان بهره ببرند.