تعداد کشته شدگان حوادث جاده ای در کشور ۲۰۰ نفر کاهش یافت

سردار حسین اشتری پیش از ظهر شنبه در آیین افتتاح پاسگاه پلیس راه شریف آباد پاکدشت که با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: پلیس در زمینه نظم و انضباط ترافیکی و کاهش حوادث جاده ای مسئول بوده و در این زمینه تلاش می کند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ضرورت پیشگیری از وقوع حوادث جاده ای در کشور افزود: به عقیده ما، وقوع یک حادثه ای جاده ای نیز زیاد بوده و باید با استفاده از ابزارها و شیوه های مختلف از وقوع آن جلوگیری کرد.

وی با تأکید بر این نکته که ایجاد و توسعه امنیت پایدار از جمله اهدافی است که از سوی نیروی انتظامی دنبال می شود، ادامه داد: شعار هفته نیروی انتظامی، همه با هم برای امنیت و آرامش بود و اگر همه دستگاه ها و نهادها به رسالت و وظیفه خود در این زمینه عمل کنند، شاهد ارتقای امنیت پایدار در کشور هستیم.

سردار اشتری با اشاره به اقدامات پلیس راهور برای کاهش حوادث و تصادفات جاده ای بیان داشت: یکی از برنامه های جدی پلیس راهور، کاهش تصادفات و تلفات جاده ای است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: با تلاش های صورت گرفته، تعداد کشته شدگان در حوادث جاده ای کشور در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته، ۲۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

وی با ابرازخرسندی از افتتاح پاسگاه پلیس راه شریف آباد بیان داشت: هم اکنون ۳۰۰ پاسگاه پلیس راه در کشور وجود دارد که نوسازی تجهیزات آنان باید دستور کار باشد.

فرمانده انتظامی کشور متذکر شد: ساخت پاسگاه پلیس راه در نقاط مختلف کشور نیزدر دستور کار قرار دارد و بر اساس پیش بینی های به عمل آمده، ۵۰ پاسگاه در این زمینه احداث خواهد شد.