بحران کمبود منابع آب شرب، دامن آبسرد را گرفت

 سید محمد رفیعی طباطبایی، شهردار آبسرد با اشاره به جاذبه‌های اقلیمی شهر آبسرد اظهار کرد: فصل پائیز یکی از فصل‌های زیبای خداوند است که رنگارنگ بودن برگ‌ها در این فصل زیبایی خاصی به شهر آبسرد بخشیده است.

وی افزود: همچنین در این فصل بوی پاییز دل‌نشینی در این شهر به مشام خواهد رسید که می‌طلبد، افراد توریست و گردشگر از شهر آبسرد بازدیدی داشته باشند.

شهردار آبسرد در خصوص قطعی آب شرب شهری در برخی از مناطق مختلف این شهر، گفت: قسمت‌هایی از شهر و حتی ساختمان شهرداری شهر آبسرد هر چند وقت یا گاهی در چند مرحله با قطعی آب مواجه هستند که این موجب نگرانی شهروندان شده بود.

رفیعی طباطبایی ادامه داد: در این خصوص از مدیران آب و فاضلاب جویای رفع مشکل قطعی آب شرب شهری شدیم که آنها اظهار داشتند نقص از شبکه توزیع آبرسانی و کمبود منابع آبی در این منطقه می‌باشد، اما در حال حاضر متأسفانه با قطعی ۶ تا ۷ ساعته آب شرب در برخی از مناطق شهر آبسرد هستیم.

وی بیان کرد: محدودیت منابع آب شرب شهری و نقص در توزیع شبکه آبرسانی منجر به قطعی آب شرب شهری در شهر آبسرد شده است؛ با توجه به زحمات بسیار عوامل آبفا در شبانه‌روز در این خصوص قطعی آب شرب شهری مربوط به کم‌کاری این شرکت نمی‌باشد، ولی در حال حاضر در تلاشیم تا در مشکل کمبود منابع آبی رفع شود.

شهردار آبسرد خاطرنشان کرد: چندی پیش نیز، آب شرب شهری منطقه آبسرد گل‌آلود مشاهده شد و این مربوط به چاه آبی بود که از آن بهره‌برداری می‌شود.

رفیعی در ادامه سخنان خود طباطبایی گفت: در رابطه با این موضوع به این نتیجه رسیدم که افت منابع آب زیرزمینی در منطقه آبسرد باعث ایجاد گل‌ولای موجود در چاه آب شرب شهری شده است که این آلودگی منجر به نارضایتی مردم گردیده بود.

وی تصریح کرد: این مشکل به وجود آمده خیلی سریع و فوری رفع گردید و شرکت آب و فاضلاب درصدد آن هست که با حفر یک حلقه چاه جدید مشکل کمبود آب شرب در منطقه آبسرد راحل کند.

لازم به ذکر است در نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان دماوند اردیبهشت ماه سال جاری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران وجود چهار هزار حلقه چاه غیرمجاز برای حوزه شهرستانی مانند دماوند را بسیار نگران‌کننده عنوان کرد و گفت: در بخش آب زیرزمینی شهرستان دماوند چاه‌های غیرمجاز بی‌شماری وجود دارد که تمرکز بیشتر آن‌ها در دشت مشاء و هومند آبسرد می‌باشد.

همچنین وجود بی‌شمار چاه‌های غیرمجاز در شهرستان دماوند معضلات بسیاری همچون کمبود منابع آب شرب شهری و کشاورزی را به وجود آورده است که این موضوع می‌طلبد، مسئولان بجای سر دادن شعارهای متعدد خود به فکر رفع اینگونه مسائل نگران‌کننده برای مجموعه شهرستان باشند.