خوشگذرانی تازه داماد در شمال با پورشه یک بچه پولدار تهرانی

ساعت 10 شامگاه دوشنبه 10 آبانماه سال جاری جوان تازه داماد سوار بر خودروی پورشه اش همراه نامزدش به خانه مادرزنش در منطقه قیطریه رفت و پس از استراحت کوتاه از خانه نامزدش خارج شد و پشت فرمان خودروی گرانقیمت نشست.

هنوز لحظاتی نگذشته بود که ناگهان مرد قوی هیکلی با ته اسلحه کلت کمری ضربه محکمی به شیشه خودرو زد و با شکسته شدن شیشه، مرد جوان سوار بر خودروی پورشه شد.

آرش که با دیدن این صحنه شوکه شده بود از ترس قدرت حرف زدن نداشت که دزد جوان با تهدید اسلحه از آرش خواست تا ساکت باشد و از خودرو پیاده شود.

تازه داماد از خودرویش پیاده شد و دزد جوان پشت فرمان نشست و پا روی پدال گاز خودرو گذاشت و فرار کرد و در ادامه جوان دیگری که سوار بر خودروی پراید بود در سایه خودروی لوکس حرکت کرد تا آرش دیگر نتواند به تعقیب دزد خودرویش راه بیفتد.

بدین ترتیب ماجرای سرقت-مسلحانه خودروی لوکس به ماموران کلانتری 101 تجریش مخابره شد و تیمی از ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه 34 برای دستگیری عاملان سرقت خودروی لوکس وارد عمل شدند.

تجسس های پلیسی برای دستگیری سارق مسلح با دستور دادیار موسوی آغاز شد و شماره پلاک خودروی گرانقیمت در سیستم سراسری پلیس ثبت شد تا نیروی های گشت پلیسی با مشاهده خودروی سرقتی اقدام به توقف آن کنند.

ردیابی ها ادامه داشت تا اینکه دزدان در تماس با صاحب خودرو پیشنهاد 10 میلیونی را برای بازگرداندن خودروی لوکس پیشنهاد دادند و پسر جوان پذیرفت تا پول را پرداخت کند اما دزدان سر قرار حاضر نشدند و این پیشنهادهای میلیونی در چند نوبت دیگر به 30 میلیون رسید اما هربار که آرش با هماهنگی ماموران در محل قرار حاضر می شد دزدان به محل قرار نمی آمدند و تماس ها قطع شد.

تحقیقات پلیسی به بن بست رسیده بود تا اینکه مرد جوانی در تماس با پلیس ادعا کرد مدتی است خودروی پورشه مشکی رنگی در پارکینگ ساختمانشان پارک شده و به آن مشکوک است.

ماموران در این مرحله با فرضیه اینکه پورشه مشکی رنگ همان خودروی سرقتی باشد به شرق تهران رفته و با بررسی شماره پلاک خودروی لوکس مشخص شد که همان پورشه سرقتی است.

در این مرحله ماموران به سراغ سرایدار ساختمان رفتند و وی گفت: چندی پیش داماد یکی از اهالی ساختمان سوار بر خودروی لوکس وارد ساختمان شد و در محل پارک خودروی پدرزنش، پورشه مشکی رنگ را پارک کرد.

همین سرنخ کافی بود تا مرد صاحبخانه از سوی ماموران دستگیر شود و وی که با دیدن ماموران شوکه شده بود گفت: چند روز پیش نامزد دخترم این خودرو را در پارکینگ ساختمان پارک کرد و می گفت که قصد فروش آن را دارد و هیچ اطلاعی از سرقتی بودن آن ندارم.

کارآگاهان به کمک پدرزن دزد جوان به بررسی مشخصات وی پرداختند و خیلی زود مشخص شد که تازه داماد، حمید 35 ساله یکی از تبهکاران سابقه دار است.

تیم پلیسی با اطلاعات به دست آمده خیلی زود حمید را در عملیات پلیسی دستگیر کردند و وی که راهی جز اعتراف نداشت گفت: شب سرقت سوار بر خودروی پسرخاله ام در حال پرسه زنی در خیابان ها بودیم که با خودروی لوکس روبرو شدیم و همان لحظه تصمیم به سرقت آن گرفتیم تا شاید بتوانیم پول خوبی از این سرقت به دست آوریم.

وی افزود: اسلحه را قبلا از دوستم گرفته بودم و همیشه همراهم بود، وقتی برای سرقت خودروی پورشه دست به کار شدم با کمک و تهدید اسلحه توانستم راننده را از خودرویش پیاده کنم و نقشه سرقت را به اجرا رساندم.

حمید ادامه داد: ابتدا با پسرخاله ام تصمیم داشتیم خودرو را در قبال گرفتن پول پس بدهیم اما وقتی دیدیم می توانیم آن را با قیمت ارزان تر بفروشیم و پول زیادی به جیب بزنیم پشیمان شدیم و چند روزی را برای تفریح سوار بر خودروی لوکس به شهرهای شمالی رفتیم و پس از آن خودرو را داخل پارکینگ خانه پدرزنم پارک کردیم تا برای آن مشتری پیدا کنیم که دستمان رو شد.

کارآگاهان در ادامه با توجه به اعترافات حمید به سراغ پسرخاله اش مسعود رفته و وی نیز وقتی دید همدستش پرده از راز سرقت شان برداشته لب به سخن باز کرد.

آرش وقتی در برابر دزد خودرویش قرار گرفت حمید را به عنوان همان دزد اسلحه به دست شناسایی کرد و در بررسی از خودرویش مشخص شد که دزدان پس از فرار با خودروهای دیگری تصادف کرده اند و خسارت 100 میلیونی به خودروی لوکس وارد شده است.

بنا به این گزارش، دادیار موسوی از شعبه اول دادیاری دادسرای ناحیه 34 در این مرحله دستور داد تا متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره یک پلیس آگاهی تهران قرار گیرند.