اطلاعی از گودبرداری بدون مجوز در ورامین نداشتم

علی حیدریان شهردار ورامین در جلسه اضطراری که پیش از ظهر امروز در محل شهرداری برگزار شد در پاسخ به سؤالات اعضا و رئیس شورا اظهار داشت: من قصور خود را در این قضیه می‌پذیرم؛ اما آیا همه تقصیرها به گردن شهردار است؟ این گودبرداری در خیابان اصلی شهر بوده و باید راهنمایی و رانندگی هم مانع کار می‌شد، چرا راهنمایی و رانندگی اجازه چنین کاری را به مالک ساختمان داده است، در صورتی که به راحتی کامیون‌های ما را که مشغول خاک‌برداری هستند توقیف می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: به گفته یکی از شهروندان ساکن منطقه، بیش از 100 هزار لیتر آب وارد گودال مجاور شده است، اگر این آب وارد هر ساختمانی می‌شد، مطمئناً فرو می‌ریخت؛ پس چرا فقط مجموعه شهرداری را مقصر می‌دانیم، و مالک را که مقصر اصلی این قضیه است، رها کرده‌اید.

شهردار ورامین سپس گفت: این ساخت و سازهای غیرمجاز در همه شهرها وجود دارد، و من اطلاع نداشتم که این ساختمان مجوز ندارد و هیچ‌کدام از اعضا شورا هم با من تماس نگرفتند تا موضوع را اطلاع دهند.

حیدریان همچنین با اشاره به کمبود تجهیزات ایمنی شهرستان تصریح کرد: در این حادثه همه نیروهای آتش‌نشانی جمع شده بودند و دو نفر نیز از تهران اعزام شده بودند، اگر در شهرستان زلزله بیاید و از تهران هم نیرو اعزام نشود ما باید چکار کنیم؟ در ایران فقط 5 عدد نردبان اسنوکر داریم، و ما هم امکان تهیه آن را نداریم، تنها سازمان شهرداری‌ها درصدد خرید چند اسنوکر برای کلان‌شهرها است.

وی در ادامه با بیان اینکه در این مدّت جلسات متعددی در مورد تخریب این ساختمان و ایمن‌سازی ساختمان‌های مجاور برگزار شده اظهار داشت: در حال حاضر داربستی در مکان حادثه تعبیه شده و ساختمان‌های اطراف هم با دستور قضایی پلمب شده‌اند، با یک پیمانکار هم صحبت شده که بتوانیم ایمن‌سازی را شروع کنیم، همچنین نامه‌ای به نظام مهندسی ارسال شده تا در اقدامات بعدی به ما کمک کنند.

شهردار ورامین پیرامون اسکان ساکنین خانه‌های اطراف و در معرض خطر نیز گفت: مهمان‌سرای شهرداری آماده شده و با دو هتل در شهر نیز هماهنگ شده که خانواده‌ها به طور موقت در آنجا اسکان داده شوند، تا زمانی که مالک را بیابیم و هزینه‌ها را پرداخت کند.

حیدریان در رابطه با اقدامات انجام شده توسط شهرداری عنوان کرد: کمیته‌ای با متخصصان و مشاوران شهرداری تشکیل شده تا ابعاد حادثه را بررسی، و گزارش کارشناسی در اختیار افکارعمومی قرار گیرد تا مشخص شود چه کسانی و تا چه اندازه در این مسأله مقصر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه باید اجازه دهیم کارشناسان این حادثه را ارزیابی کنند خاطرنشان کرد: ما به دنبال تبرئه خود نیستیم و با کسانی که کوتاهی داشته‌اند، حتماً برخورد می‌شود، حتی اگر خودم مقصر باشم باید با من برخورد شود؛ اما تا اظهارنظر کارشناسان صبر کنیم.