آتش نشانان امنیت را برای مردم به ارمغان می آورند

محمد قمی روز چهارشنبه در دیدار با خانواده آتش نشان شهید بهنام میرزاخانی که در حادثه آتش سوزی مرکز تجاری پلاسکو به درجه رفیع شهادت نائل آمد افزود: آتش نشانان افرادی ایثارگر، شجاع و انسان دوست هستند که با قبول تمام خطرات و مشکلات این شغل، به نجات جان انسان ها می پردازند.

وی اظهارداشت: آتش نشانان با علم و آگاهی به خطراتی که این شغل و حرفه به همراه دارد، آن را انتخاب کرده و همواره خود را در نجات جان انسان ها مسئول دانسته و با بیداری و هوشیاری به پیشواز خطرات می روند.

قمی با اشاره به حادثه آتش سوزی در مرکز تجاری پلاسکو گفت: این حادثه تلخ اوج از خودگذشتگی جوانان ایران اسلامی را ثابت کرد و نشان داد که فداکاری و ایثار با ملت ایران عجین شده است.

وی بیان کرد: مردم ایران امروز خود را در کنار آتش نشانانی می دانند که همچون حضرت ابراهیم (ع) دل به آتش سپردند تا بتوانند در مقابله با آتش، جان انسان ها را نجات دهند هر چند که در این مقابله، جان خود را نیز از دست بدهند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس در ادامه با قدردانی از ایثار شهید میرزاخانی یادآورشد: شهید بهنام میرزاخانی نه تنها افتخاری برای مردم پاکدشت محسوب می شود بلکه برای مردم ایران نیز نمادی از ایثار و از خودگذشتگی است.

ساختمان تجاری پلاسکو، روز پنجشنبه (30 دیماه) آتش گرفت و پس از حدود سه ساعت به طور کامل فروریخت.

در این حادثه جمعی از نیروهای آتش نشان در زیر آوار گرفتار شدند که عملیات آواربرداری برای کشف پیکر این افراد ادامه دارد.

شهید بهنام میرزاخانی یکی از آتش نشان مصدوم در حادثه ساختمان پلاسکو بود که در بیمارستان به دلیل شدن سوختگی به درجه شهادت نایل شد.

وی که ساکن منطقه یبر از توابع شهرستان پاکدشت بود در سال 75 در شهر اراک به دنیا آمد و هنگام شهادت 25 سال داشت.

این شهید بزرگوار از اواخر سال 90 به دلیل علاقه به آتش نشانی در ایستگاه آتش نشانی شماره دو میدان امام حسین تهران مشغول به خدمت بود.

با رضایت خانواده شهید میرزاخانی، قلب این شهید شجاع که دچار مرگ مغزی شده بود، به بیمار نیازمند اهدا شد.