مدارس فرسوده قشم درحال فرو ریختن

چندی پیش هشت مدرسه فرسوده شهر قشم با مشارکت سازمان منطقه آزاد و اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان نوسازی شد اما دیری نگذشت که بازهم سرو کله شکاف ها در مدارس فرسوده قشم پیدا شد و نگرانی های زیادی را در این شهرستان بوجود آورد .

مدارس سمیه و بلال حبشی قشم که قدمت بالای ۴۰ سال دارند بنای آن دیگر استقامت ندارد و دیوارها و سقف این مدارس درحال فروریختن است ، شکاف های عمیق دیوار و سقف های مدارس سمیه و بلال حبشی قشم همه را نگران کرده بود تا اینکه بارندگی اخیر باعث شد این مدارس به مرزی برسند که دیگر قابل استفاده نباشند .

۵۰۰ دانش آموز مدرسه بلال حبشی قشم که  باید در یک فضای مناسب با  کسب علم و دانش و رسیدن به درجات بالای علمی به امیدهای آینده این منطقه تبدیل شوند این روزها با مدرسه ای دست و پنجه نرم می کنند که هرلحظه امکان دارد برسرآنها آوارشود تاحادثه ای ناگوارتر از پلاسکو در جزیره قشم رخ دهد .

بهرام پور اشراف ، رییس آموزش و پرورش قشم دربازدید از این مدرسه فرسوده عنوان کرد : این مدرسه دیگر قابل استفاده نیست و هر لحظه امکان دارد ریزش کنند .

دولت به بهانه ی وجود سازمان منطقه آزاد سهم کمی را از بودجه های ملی به بخش های جزیره قشم اختصاص می دهد و این در حالی است که سازمان منطقه آزاد قشم به دلیل کمبود بودجه توان کافی برای رفع محرومیت در این شهرستان را نداردو این تصورات باعث شده است زندگی آینده سازان این  مرز و بوم به خطر بیفتد .

دانش آموزان این دو مدرسه فرسوده و درحال ریزش در حال حاضر در چادر درس می خوانند تا اینکه مسئولان این شهرستان برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنند از طرف دیگر مقوله عدالت در خدمات رسانی در حوزه ای که پای آینده سازان کشور در میان است، جای درنگ باقی نگذاشته و عزم جدی برای حل این مشکلات را نیزمی طلبد .

 

انتهای پیام/

  • ا
  • ا
  • ا
  • ا