حمایت از کالای ایرانی، وظیفه همگانی

گروه اقتصادی- تنها راه برون رفت از این مساله اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حرکت تمام پیکره اقتصادی دولت و صنعت و معدن به مست جهاد اقتصادی است.

به گزارش افکارنیوز، برای رسیدن به این مهم باید توجه کرد که تولیدکنندگان با ساخت محصولات با کیفیت و مصف کنندگان با خرید این کالاها می توانند رونق را به اقتصاد کشور بازگردانند.

 

کاهش تمایل خرید محصولات خارجی

در مرحله نخست تولید کنندگان باید به تولید محصولات با کیفیت و با قیمت پایین تر نسبت به کالای خارجی پرداخته و به این صورت تمایل به سمت خرید محصولات خارجی را کاهش دهند.

یکی از نکاتی که تولید کنندگان باید از آن استقبال کنند، انتقادات مشتریان است زیرا مردم را نمی توان مجبور به خرید کالای بی کیفیت کرد زیرا آنها می توانند محصولبا کیفیت و بی کیفیت را تشخیص داده و با بررسی این مساله برند برتر داخلی را انتخاب کنند بنابراین تولید کنندگان باید انتقادپذیر بوده و درصدد رفع نواقص باشند.

 

حمایت رسانه ها از خرید کالای ایرانی

برای ترویج خرید کالای ایرانی و محدود کردن عرضه و فروش محصولات خارجی، رسانه های جمعی به ویژه صدا و سیما باید از امکانات خود در زمینه حمایت از محصولات داخلی استفاده کرده و با کمترین هزینه امکان تبلیغات گسترده را همانند شبکههای ماهواره ای فراهم سازد.

تبلیغات صدا و سیما تاثیر فراوانی بر ذائقه مخاطب دارد که متاسفانه در چند سال اخیر نسبت به این مهم غفلت های صورت گرفته که ضرورت دارد تا مسوولان این سازمان رویه خود را در پخش آگهی ها و هزینه آنها تغییر دهند.

 

انجام اقدامات فرهنگی

برای ترویج خرید کالاهای داخلی باید از کارها و برنامه های فرهنگی ، تبلیغات و ... بهره جست و با همکاری دولت، آموزش و پرورش ، وزارت ارشاد، صدا و سیما، رسانه های مکتوب، رسانه های مجازی و ... کودکان را از سنین پایین با مزایای تولید داخل آشنا کرده و به این صورت آینده کشور را ساخت .

 

افزایش بیکاری با واردات گسترده کالاهای خارجی

دستگاه ها و ارگان های اقتصادی و به ویژه وزات صنعت و معدن و تجارت و همچنین گمرکات کشور باید مانع واردات بی رویه کالاها و محصولات خارجی دارای مشابه داخلی شوند زیرا تجربه نشان داده بسیاری از کالاهای خارجی بی کیفیت با قیمت های گزاف به دست مخاطبان می سد در حالی که نمونه های داخلی علاوه بر قیمت مناسب از کیفیت خوبی برخوردارند.

به دلیل واردات بی رویه بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل شده و هر روز بر آمار بیکاران افزوده می شود در حالی که با حمایت از کالا و محوصلات ایرانی می توان آمار اشتغال را افزایش داد.

در پایان باید گفت اگر به دنبال رونق اقتصادی هستیم باید همه دستگاه های دولتی بر وظایف خود به خوبی عمل کرده و با اقدامات پیشگیرانه مانع ورود قانونی بیش از حد کالاهای خارجی و همچنین قاچاق این محصولات شده و از تولید کننده داخلی حمایت کنند.