۱۳ میلیون کیلوگرم مشتقات نفتی از گمرک ماهیرود خراسان‌جنوبی ترانزیت شد

محمدعلی خاشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: این میزان ترانزیت مشتقات نفتی نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون 86 درصد و از نظر وزن 87 درصد کاهش داشته است.

وی یادآور شد: در سال 94 در بحث خدمات مسافری نیز 12 هزار نفر مسافر ورودی و 10 هزار و 786 نفر مسافر خروجی از فرودگاه بین‌المللی بیرجند و گمرک ماهیرود خدمات گمرکی ارائه و تشریفات مسافری امور گمرکی برای آن‌ها انجام شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی افزود: 6 هزار و 707 نفر مسافر ورودی و 6 هزار و 325 نفر مسافر خروجی از فرودگاه بین‌المللی بیرجند و 5 هزار و 295 نفر مسافر ورودی و 4 هزار و 461 نفر مسافر خروجی از گمرک ماهیرود خارج شده اند.

خاشی بیان کرد: همچنین در سال گذشته یک‌دستگاه مینی‌بوس 20 نفره برای گمرک ماهیرود، یک دستگاه موتور برق 450 کیلووات برای تامین برق مرز ماهیرود از سوی گمرک ایران، یک دستگاه فایبراسکوپ از سوی مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران و یک دستگاه x-ray کامیونی موبایل اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: 30 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات اختصاصی گمرک ایران نیز برای احداث یک باب سوله و یک باب ساختمان با کاربری اداری و آسایشگاه 36 نفره به علاوه جایگاه حیوانات موادیاب اختصاص یافته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی این اقدامات از اسفندماه 94 بوده است و همچنین در سال گذشته مجوز افزایش نیروی انسانی تا 25 نفر برای گمرک ماهیرود اخذ که احکام همه افراد صادر و 11 نفر شروع به کار کرده‌اند.