روستاهای بالای ۳۰ هزار نفر جمعیت بیرجند به شهر تبدیل شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عبدالرزاق نژاداد در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها اظهار داشت:باید مسئولان عمرانی و فرهنگی شهرسازی اقدامات  بیشتری برای ساختار زیبایی شهری انجام دهند.

 وی با بیان اینکه  شهرستان بیرجند 324 روستا و فاصله آخرین روستا تا مرکز 120 کیلومتر است، افزود: در صورت تبدیل بیرجند به دو بخش رسیدگی بهتر به دورترین روستاها فراهم می‌شود.

 نایب رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت:سرکشی به امور  روستائیان از توان بخش مرکزی بر نمی‌آید و شهرستان بیرجند با توجه به جمعیت زیادآن خواستار تبدیل شدن روستاهای بالای 30هزار نفر جمعیت به شهر هستیم.

 عبدالرزاق نژاد با بیان اینکه صنایع دستی در بیرجند، به ویژه در روستاها فعال شود، افزود: وامهای بدون بهره به کشاورزان داده شود زیرا خشکسالیهای متوالی در خراسان جنوبی سبب شده تا روستاهایی که آب کافی ندارند به شهرها مهاجرت کنند.

 وی با بیان اینکه بنگاه‌های زود بازده ایجاد شود، اظهار داشت: حاشیه نشینی در شهر بیرجند مشکلات زیادی را به وجود  و از سویی دیگر ترافیک در شهر زیاد شده است که این امر مستلزم برنامه ریزی است.

 نایب رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت:ورودیهای شهر بیرجند نیاز به بازبینی و بازسازی دارد.

 رئیس شورای اسلامی شهرستان زیرکوه نیز اظهار داشت: یکی از مشکلات این حوزه تعطیلی گمرک یزدان است  واین در حالی است که  این گمرک در سالهای 83 و84 رتبه نسخت در کشور را داشت.

 رضا موهبتی افزود:تعطیلی بازارچه سبب بیکاری و معظل مهاجرت شده که در چند سال دیگر اگر این روند ادامه یابد، با خالی شدن روستاها مواجه می‌شویم.

 وی با بیان اینکه زهان مرکز عمده تولید زرشک در کشور است، اظهار داشت: فصل برداشت زرشک هم زمان با فصل بارندگی است و از جهاد کشاورزی تقاضا داریم در زمینه احداث بارگاه زرشک اقدام کنند.