۷۰۰ تن سبزی از اراضی خراسان جنوبی برداشت شد

هاشم ولی پور مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: برداشت سیر در خراسان جنوبی از سطح زیر کشت 92 هکتار آغاز شد.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت و مقدار برداشت محصول سیر در خراسان جنوبی مربوط به شهرستان طبس است، افزود: برداشت سیر در خراسان جنوبی تا پایان خردادماه ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 842 تن سیر در خراسان جنوبی برداشت شود و امسال به دلیل تشدید آثار خشکسالی و کاهش سطح آب منابع موجود برداشت این محصول کاهش دارد.

ولی پور مطلق با اشاره به برداشت سبزی افزود: در شهرستان طبس 460 نفر در تولید سبزی مشغول هستند و بالغ بر 11 نوع سبزی در این شهرستان کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه  فصل برداشت سبزی در شهرستان طبس در فصل پاییز و بهار است، اظهار داشت: امسال 700 تن سبزی در خراسان جنوبی برداشت شد که عمده محصول سبزی استان به صورت یکپارچه و مزروعی کشت و در شهرستان طبس تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ارزش تولیدات امسال که از اواخر فروردین تا اواسط اردیبهشت برداشت شد، 700 میلیون تومان بود و امسال این میزان از سطح 35 هکتار برداشت شد.

ولی پور مطلق افزود: سبزی تولید شده در طبس علاوه بر مصرف در این شهرستان به دیگر شهرستان‌های استان و استان‌های کرمان، یزد و خراسان رضوی عرضه می‌شود.