بیکاری حدود 1400 فارغ التحصیل کشاورزی در استان

محمد حسین اکبری رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سالروز تاسیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، اظهار کرد: هر ساله بین 100 تا 150 نفر به فارغ التحصیلان کشاورزی و منابع طبیعی در استان افزوده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه  دو هزار و 489 نفر اعضای حقیقی سازمان هستند،گفت: از این تعداد دو هزار و 179 نفر کارشناس،286 نفر کارشناس ارشد و 24 نفر دکترا هستند.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: طبق آمار هزار و 93 نفر از اعضا شاغل و هزار و 396 نفراز فارغ التحصیلان بیکار هستند.

 

اکبری به فعالیت‌های انجام شده در چهارماهه اخیر این سازمان اشاره کرد و گفت: در این مدت انعقاد قرارداد با سازمان‌ها و ادارات مربوطه صورت گرفته است.

 

وی تصریح کرد: ساماندهی فروش نهال توسط شرکت رویش و بحث ساماندهی و نظارت بر نهال فروشان استان صورت گرفته که رضایت کامل مسوولین جهاد کشاورزی را در پی داشته است که در این راستا برای 12 نفر مجوز فروش صادر شده است.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی ادامه داد: با این اقدام نهال شناسنامه‌دار و استاندارد در بین مردم توزیع می‌شود و قیمت ها تعدیل می‌شود که مطمئنا به نفع بهره بردار خواهد بود.

 

اکبری از اجرای برنامه ارائه خدمات فنی، مهندسی و مشاوره‌ای  اعم از سم پاشی، محلول پاشی، هرس، کاشت باغچه و درختکاری توسط کارشناسان کشاورزی خبرداد و گفت: این افراد به درب منازل مراجعه می‌کنند و ارائه خدمات را به مردم دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: با همکاری مردم در این برنامه مطمئنا در سال اقتصاد مقاومتی خدمات خوبی برای مردم و فارغ التحصیلان انجام خواهد شد.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با اشاره با انعقاد قراداد با جهادکشاورزی، افزود: طبق این قرارداد حدود 40 نفر از فارغ التحصیلان به صورت موقت مشغول به کار خواهند شد.

 

اکبری تصریح کرد: تهیه مطالعات توجیهی با استفاده از نرم افزار کامفار جهت 16 فقره طرح مشارکتی توسط شرکت مهندسین مشاوره تحت پوشش این سازمان برای اولین بار و همچنین ارزیابی، بررسی و دفاع از طرح‌های مذکور و تصویب نهایی جهت اعطای تسهیلات  توسط صندوق کارآفرینی امید  به مجریان اجرای طرح‌های مشارکتی توسط شرکت مشاوره صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه انعقاد تفاهم نامه راه اندازی مرکز تحقیقات و مشاوره مرغ استان با شرکت شهرک‌های استان در قالب شرکت رویش انجام شده است، گفت: نظارت بر هزینه کرد تسهیلات با موافقت مسوولین استانی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذار شده است.

 

 رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای اجرایی شدن نظام نامه صدور مجوز واحدهای گلخانه‌ای و پرورش قارچ خوراکی و با توجه به توسعه گلخانه‌ها تا سطح 50 هزار هکتار در برنامه ششم توسعه کشور، ساماندهی نظام گلخانه‌ای و فعالین در بخش‌های مختلف ساخت واحدهای گلخانه‌ای و پرورش قارچ خوراکی از جمله مهندس ناظر، مهندسین مشاور، پیمانکاران و مسوولین فنی توسط سازمان نظام مهندسی با همکاری جهاد کشاورزی صورت گرفت.

 

اکبری از راه اندازی گلخانه الگویی این سازمان در مجتمع گلخانه‌ای خوسف به مساحت هزار متر مربع خبرداد و گفت: توافق با مدیریت خوسف برای تامین گازکشی و تمدید پروانه بهره برداری به نام سازمان نظام کشاورزی انجام شده است.