پهن شدن سفره مهربانی در سرای محبت بشرویه

 به نقل از  پیام بشرویه، ماه رمضان بهار دل های مومنان است و گویا در این ماه بیش از تر هر ماه دیگر بذر مهربانی و همدلی می شکفد و تبدیل به شکوفایی از جنس صمیمت و حمایت می شود.

مومنان به هم نزدیک تر می شون، گل های لبخند بر لبان محرومان جامعه نقش می بندد و یتیمان هم ای روزها گویا بیشتر مورد نوازش و لطف قرار می گیرند واما در این میان موسسات خیریه به عنوان نهادی  عمومی و اجتماعی  و برخاسته از  فرهنگ اسلام ناب محمدی  (ص)  نقش کلیدی و محوری داشته و با حمایت از اقشار  ضعیف  و نیازمندان جوامع انسانی  و  اسلامی  با تلاش بی وقفه در راه  تحقق این جایگاه  معنوی اسلامی  و بخصوص  پس از  پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی   در ایران  بیشترین  خدمات  خیر خواهانه  را با همت خیرین به نیازمندان  کرده اند و در ماه مبارک رمضان با ساماندهی خانواده های نیازمند سرکشی و رسیدگی به صورت منظم تر محقق میشود.

در شهرستان بشرویه نیز بیش از 4 موسسه خیریه فعالیت های مختلفی را در راستای کمک به محرومان انجام می دهند.

 

موسسه خیریه حضرت علی بن ابیطالب (ع) شهرستان بشرویه از جمله این موسسات که علاوه بر انجام فعالیت های مختلف در راستای کمک به تامین معیشت محرومان،با راه اندازی دو مرکز نگه داری ایتام، توانسته بر فعالیت های خیرخواهانه خود بیفزاید.

 

"حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر حدادیان" در گفتگو با خبرنگار پیام بشرویه، با اشاره به اینکه نیازمندان جامعه قشر محترمی هستند که نیاز به حمایت جدی دارند بیان کرد:در راستای کمک به اقشار  نیازمند، متمرکز کردن اهداف خیرین و نیک اندیشان و تقویت حمایت های  مستمر و غیر مستمر  از افراد  و خانواده های  نیازمندی موسسه خیریه حضرت علی بن ابیطالب در سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرد.

 

محرومان، ایتام،سالمندان و کودکان بدسرپرست تحت حمایت موسسات خیریه

مسئول موسسه خیریه حضرت علی بن ابیطالب بشرویه در خصوص دامنه فعالیت این موسسه گفت: در شهرستان بشرویه خانواده های  نیازمندی  هستند که بدون سرپرست اداره می شوند و یا کودکانی  یتیم وجود دارند که برای اداره آنان نیاز به حمایت است و سعی کرده ایم تا با گسترش فعالیت های خیرخواهانه در جهت پوشش ایتام و کودکان بد سرپرست اقدام شود و قشر دیگر هم که این موسسه به کمک آنان می شتابد سالمندانی هستند که به دلیل  نداشتن سرپرست  نیازمند  به حمایت های  مادی و معنوی دارند.

 

 

وی افزود: با حمایت های خوب مردم و خیرین و متولیان  امور خیریه اقداماتی از جمله تامین دارو  ودرمان ،تهیه عینک  برای نیازمندان ، کمک هزینه ازدواج  خانواده های  تحت حمایت  ، استحمام  سالمندان  بدون سرپرست  ،توزیع غذای  گرم ، راه اندازی واحد آشپزخانه برای اطعام  کودکان یتیم و سالمنداان نیازمند انجام میشود.

 

 

راه اندازی دو مرکز سرای محبت و خانه کریم اهل بیت در بشرویه

 

حدادیان از راه اندازی دو مرکز نگه داری کودکان یتیم در بشرویه خبر داد و گفت: این موسیه دارای دو مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست است که 35 در دو مرکز سرای محبت و خانه کریم اهل بیت نگه داری می شوند.

 

 

بیش از 30 کودک یتیم تحت حمایت خیرین بشرویه

مسئول موسسه خیریه حضرت علی بن ابیطالب بشرویه با تقدیر از حمایت های خوب خیرین شهرستان بشرویه خاطر نشان کرد:بالغ بر 30 نفر از فرزندان بی سرپرست در شهرستان که در مراکز  وابسته به این موسسه نگه داری  میشوند با حمایت کمک خیرین ماهیانه مبلغی به حسابشان واریز میشود.

 

وی با اشاره به اینکه تامین هزینه های درمانی بویژه برای بیماران صعب العلاج از مهمترین نیازهای امروز جامعه محرومان بشرویه است هم گفت:متاسفانه هر روز بر شمار بیماران صعب العلاج در قشر محروم جامعه افزوده می گردد و شاید برخی بخاطر نداشتن هزینه های مالی از درمان بازمی مانند که بسیار ناراحت کننده است.

 

خیرین نیکوکار، به یاری بیماران صعب العلاج محروم بشتابند

حدادیان افزود: این موسسه با حمایت از محرومان بیمار تلاش خود را در راستای تامین بخشی از هزینه های درمانی بکار گرفته و و درخواست می شود تا خیرین، برای کمک به این نیازمندان و تامین بخشی از هزینه های درمان آنان نیز همت کنند.

 

توزیع بیش از 250 غذای گرم در ماه رمضان

وی در ادامه از توزیع 250 غذای گرم روزانه بین نیازمندان و سالمندان بشرویه در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت:هرساله در ماه مبارک رمضان طرح اطعام خانواده های نیازمند اجرا می گردد و امسال نیز به همت خیرین روزانه حدود 250 غذای گرم بین نیازمندان توزیع می گردد.

 

پهن شدن سفره های مهربانی شهروندان بشرویه در کنار ایتام

مسئول موسسه خیریه حضرت علی بن ابیطالب بشرویه، با اشاره به اینکه شهروندان بشرویه با حمایت های بی دریغ مالی و معنوی خود موجب خرسندی دل کودکان یتیم در ماه رمضان شده اند گفت: یکی از اقدمات خوب شهروندان بشرویه رسیدگی به کودکان یتیم است و خوشبختانه در ایام ماه مبارک رمضان هر روز یک بانی برای پهن شدن سفره افطار و سحر در مراکز نگه داری ایتام بشرویه وجود دارد.

 

بیش از 1500 کیلو میوه در سبد غذایی محرومان بشرویه

حدادیان از توزیع بیش از یک تن میوه بین نیازمندان تحت حمایت خبر داد وگفت: باتوجه به اینکه محصول خربزه و هنداونه از محصولات بومی شهرستان بشرویه است خیرین و کشاورزان گرانقدر با اهدا بیش از هزار و 500 کیلو میوه ،سبد میوه را به خانه نیازمندان تحت حمایت این موسسه برده اند.

 

 وی افزود: در کنار این فعالیت ها ، کمک های مختلفی به صورت موردی و توزیع خاص و عام بین نیازمندان شناسایی شده انجام می شود و هر ساله بر حسب شناسایی افراد مختلف سفر زیارتی سیاحتی به مشهد مقدس برگزار می شود.

 

راه اندازی خانه سالمندان در بشرویه نگاه ویژه مسئولان را می طلبد

مسئول موسسه خیریه حضرت علی بن ابیطالب بشرویه با درخواست از مسئولان برای کمک به راه اندازی مرکز نگه داری سالمندان گفت: باتوجه به اینکه سن افراد در جامعه شهری بشرویه افزایش یافته و افراد زیادی بدون سرپرست در خانه به سر می برند این شهرستان نیاز به راه اندازی مرکز نگه داری سالمندان دارد که با همت خیرین و اهداء زمین مراحل اولیه صورت گرفته ولی با مشکل پاسخ منفی استعلام یکی از ادارات روبه رو شده ایم که امید است با نگاه ویژه ، مسئولان به این نیاز اصلی بشرویه این امر خیرخواهانه محقق شود.