حواشی جالب مسابقه آشپزی در دانشگاه پیام نور + تصاویر

به نقل از دانشجوپرس، مسابقه آشپزی ویژه کارکنان دانشگاه پیام نور استان خراسان جنوبی شب گذشته با حواشی جالبی همراه بود که بیان این مطالب و دیدن تصاویر آن خالی از لطف نیست.

ساعت19:45دقیقه بود که وارد تالار پیام دانشگاه شدم هنوز سه چهار نفری بیشتر نیامده بودند که آنها هم درگیر آماده کردن میزهای پذیرایی شان و سفره آرایی بودند.

گویا شروع مسابقه ساعت 19 بوده که با اطلاع قبلی به ساعت 19:45 موکول شده بود ولی با این حال هنوز هم، همه شرکت کنندگان نیامده بودند. کم کم به لحظات ملکوتی اذان مغرب نزدیک می شدیم و شرکت کنندگان تک تک وارد سالن می شدند و به تزیین غذاها و دسرهای رنگارنگ مشغول می شدند هرکس سعی داشت تا سفره خود را رنگین تر و جال تر از بقیه تزیین کند.

بعد از اذان حضار با نان و پنیر و سبزی افطار کردند.

ساعت حدود20:15 دقیقه بود که دکتر حسنی رئیس دانشگاه پیام نور بیرجند که خود میزبان این مسابقه بود با قابلمه بزرگ آش تازه از راه رسید و بلافاصله شروع به کشیدن آش و تزیین سفره کرد. 

 

بالاخره ساعت 20:30 دقیقه دکتر ثقفی ریاست دانشگاه پیام نور استان، دکتر حسنی، ریاست پیام نور بیرجند و حجه الاسلام اکبری مسئول نهاد رهبری دانشگاه به همراه آشپز رستوران به عنوان داور به همه میزها سر زدند و با تست غذاها و دیدن سفره آرایی هر گروه، به هر شرکت کننده یک امتیاز دادند. 

 

در همین اثنای داوری بود که آقای افتاده یکی دیگر از کارکنان دانشگاه غذا به دست وارد سالن شد و با تزیین سفره خود در دقیقه نود در مسابقه شرکت کرد.

 

بچه ها نیز در این بین از حواس پرتی والدین خود استفاده کردند و با ورجه و وورجه و بازی گوشی خاطره شیرینی را از دانشگاه برای خودشان رقم زدند.

بعد از داوری هرکسی از هر غذایی که آورده بود اعم از آش، سوپ، کوکو و دسرهای مختلف به همه تعارف می کرد تا حدی که همه حضار سیر شده بودند و غذاها هنوز تمام نشده بود و مجبور بودند با تعارف و اصرار زیاد تحمیل همکاران کنند تا البته ناگفته نماند که میز دکتر ثقفی به لطف کارکنان شلوغ ترین میز بود و هرکس سعی می کرد تا ریاست دانشگاه را نمک گیر کند.

نوبت به اهدای جوایز رسید، تعداد جوایز بیشتر از شرکت کنندگان بود و همین امر موجب شد تا علت را از دکتر حسنی جویا شوم که کاشف بعمل آمد ثبت نام کنندگان 20 نفر بوده اند اما با تعدادی انصرافی و تعدادی هم بدقولی و عدم حضور همکاران دانشگاه در مسابقه، باعث شده بود فقط 8 خانواده در این مسابقه شرکت کنند.

خلاصه هنگام اهدای جوایز، یکی از کارکنان خانم با صدای بلند وهیجان زده گفت: جایزه ها قابلمه است! که موجب خنده همه حضار خندیدند.

در پایان به همه شرکت کنندگان یک عدد قابلمه اهدا شد اما نکته جالب توجه در این قسمت این بود که از 8 نفر شرکت کننده فقط یکی از خانمها کارمند دانشگاه بود و 7 شرکت کننده دیگر همسران کارکنان آقا بودند و دکتر ثقفی و دکتر حسنی هر کدام به طور جداگانه به همسران خود قابلمه اهدا کردند.

 

در پایان این گزارش شما را به دیدن تصاویر سفره ها پس از افطار دعوت می کنم.