از فرصتی برای خودسازی تا نقش آفرینی در اقتصاد مقاومتی

به نقل از خاورستان، هر ساله شاهد حضور جوانان بسیجی در ایام مختلف سال در اردوهای جهادی و اهمیت و نقش آن در ساخت و پیشرفت روستاها و کاهش هزینه‌های دولت برای آبادانی روستاها و مرمت مدارس، تقویت روحیه خودباوری و امید در جوانان و پر کردن و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان هستیم.

 
 
مقام معظم رهبری در خصوص این اردوها در دیدار با شرکت کنندگان در نهمین همایش ملی نخبگان فردا فرمودند:" برای اینکه روحیه جهادی در شما تقویت شود حضورتان در اردوهای جهادی خیلی خوب است، نگویید وقت مان تلف می شود، نه بیشترین و بهترین استفاده از وقت همین است، درستان را بخوانید ، پژوهش تان و کارتان را بکنید در اردوهای جهادی  هم که در طول سال چند هفته ای انسان را مشغول می کند، شرکت کنید ..."
 
 
از سال 82 نخستین اعزام‌های بسیج دانشجویی در استان برای شرکت دانشجویان در اردوهای جهادی شکل گرفته و خوشبختانه روند این اردوها هر سال افزایش داشته و هر ساله دانشجویان زیادی از تعلقات دنیایی خود می گذرند و مدتی از زمان و وقت خود را وقف مردم در روستاها می‌کنند تا در ایجاد روحیه امید و نشاط در مناطق محروم و  کمک به این مردم نقش آفرینی کنند.
 
 
با دو نفر از دختران جهادگر که در ماه مبارک رمضان کمک به مردم روستا انتخاب کرده‌اند، همراه می‌شویم. 
 
 
آسیه دوستی سرگروه گروه جهادی از دانشگاه تربیت معلم امام سجاد بیرجند در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: یک گروه ده نفره از شهرستان‌های مختلف استان هستیم که روستای بورنگ را برای اردوی جهادی انتخاب کردیم.
 
 
 
وی که به همراه دوستانش اقامت ده روزه در ماه مبارک رمضان را برای خدمت به مردم این روستا انتخاب کرده است، گفت: برای سومین سال است که به این اردوها می‌آیم.
 
 
این جهادگر ادامه داد: براساس نیازی که در این روستا بود تدریس دروس را برای کنکور به محصلین این روستا انتخاب کردیم و خوشبختانه استقبال خوبی از این کلاس‌ها شد.
 
 
 
دوستی  از دلیل حضور دوباره خود در اردوهای جهادی گفت و ادامه داد: در سال‌های گذشته لذت خاصی را در این اردوها دیدم و تصمیم گرفتم تا جایی که بتوانم در این اردوها شرکت کنم.
 
 
وی افزود: سال‌های زیادی را در ماه مبارک رمضان در کنار خانواده بوده‌ایم و اکنون حضور در روستاها و حس کردن حال و هوای مراسمات در ماه مبارک رمضان تجربه بسیار خوشایندی است.
 
 
 
این جهادگر خاطرنشان کرد: از نظر امکانات مادی در این روستا شرایط تقریبا خوب است اما از نظر فرهنگی نیازهایی وجود دارد.
 
 
دوستی به حال و هوای شب‌های قدر در این روستا اشاره کرد و گفت: با حضور در این روستا و دور بودن از خانواده سعی می‌کنیم که از وابستگی‌ها جدا شویم و حقیقت خلقت را درک کنیم.
 
 
زهره احمدی طبس از دیگر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که برای چهارمین بار به اردوهای جهادی رفته است، در گفتگو با خبرنگار خاورستان، گفت: حضور در اردوهای جهادی در سال‌های گذشته من را برای حضور دوباره در این اردوها مشتاق تر کرد.
 
 
 
وی افزود: امکانات در روستاها با شهر بسیار متفاوت است و یکی از دلایلی که به روستا آمده‌ام تمرین خودسازی است و قبل از اینکه این اردوها برای روستاییان خوب باشد برای خود جهادگران منفعت دارد چرا که باعث خودسازی آن‌ها است.
 
 
این جهادگر با بیان اینکه برای حدود 20 نفر تدریس دروس کنکور و کلاس‌های هنری را داریم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از این کلاس‌ها بوده و با افراد ارتباط خوبی برقرار شده است.
 
 
احمدی طبس برکات حضور در این اردوها را وصف نشدنی دانست و گفت: همین که دعای خیر اهالی روستا پشت سر ما است شاهد اتفاقات خوبی در زندگی‌مان هستیم.
 
 
در ماه مبارک رمضان امسال نه گروه جهادی به مناطق محروم در استان اعزام شدند تا مصداق عملیاتی کردن سخنان مقام معظم رهبری در مورد شعار" اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" باشند.
 
 
خود‌سازی و خدمت رسانی از مهم ترین مسائلی است که اردوهای جهادی مطرح است و این جهادگران نقش موثری در مطالبه گری برای مردم روستا دارند تا بتوانند زبان گویای مردم روستا در انتقال مشکلات و وجود توانمندی‌هایی که در استان وجود دارند، باشند.
 
 
انتهای پیام/