کاروان گشت مهربانی به روستای خنجوک قاین رسید/ + تصاویر

به نقل ازنسیم قائن ، گشت مهربانی در دومین برنامه خود به روستای خنجوک رسید ودر بیست وهفتمین شب از ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه های معنوی وفرهنگی یک روز را با روستائیان سپری کردند.

میرزازاده یکی از اعضای این گروه بابیان اینکه دراین طرح به هیچ نهاد وارگانی وابستگی نداریم درتلاش هستیم تا با کمک خیرین ومردم این طرح را به پیش ببریم ودرمناسبت های مختلف در روستاهای محروم حضور یابیم.

وی غبارروبی مزارشهدای روستا،دیدار با خانواده شهدا،حضورتیم پزشکی وویزیت رایگان ودر صورت تامین اعتبار، تحویل داروی رایگان،حضور قاریان برتر شهرستان وگروه تواشیح دعوت الحق درروستاها وقرائت جزءخوانی قرآن در ماه رمضان وبرگزاری تواشیح با مناسبتهای مختلف درجمع اهالی روستاها،برگزاری کلاس های آموزشی سبک زندگی اسلامی ،برگزاری برنامه های شاد ومتنوع در بین کودکان و....را از اهم برنامه های این طرح عنوان کرد..

 

راعی یکی دیگر از اعضای گروه می گوید:استارت کار ازراهیان نورزده شدوبا این حساب که راهیان نور فقط 7روز حضور در مناطق جنگی نیست بلکه حضور در مناطق محروم وکمک به نیازمندان هم نوعی پرورش نفس وخودسازی است لذا این طرح آغاز گردید.

وی می گوید: تصمیم گرفتیم تا باحضور جمعی ازعلاقه مندان به کارهای فرهنگی ومحرومیت زدایی که از دغدغه های مقام معظم رهبری است قدم در راه خدمت به مناطق محروم بگذاریم ودرکنار خدمت رسانی با اجرای برخی از برنامه های فرهنگی دربین مردان وزنان وکودکان یک کار کوچک انجام دهیم

ازآنجایی که مقام معظم رهبری می فرمایند: نگاه به مناطق محروم و طبقات مستضعف کشور و آن مناطقى که مورد بى‌مهرى دستگاههاى طاغوتى در گذشته قرار گرفته‌اند. این از جمله کارهاى بسیار لازم و واجب است که ان‌شاءالله آقایان در هر جا که هستند چه در کارهاى اقتصادى، چه فنى، چه علمى و چه فرهنگى دنبال کنندولذا این گروه با هدف خدمت به محرومین تشکیل شدوبنا دارد با شناسایی روستاهای محروم ونیازمند تا جایی که در توان داشته باشد به ارائه خدمات بپردازد.

آنچه دراین برنامه برای گروه گشت مهربانی قاین ماندگار می شود دعایی است که مردم روستا برای موفقیت این جوانان دارند.لبخندهایی است که کودکان از اعماق دلشان سرمی دهند وثوابی است که ازخدمت به محرومین برایشان نوشته می شود.

این برنامه کاملا مردمی است وهزینه دو برنامه گشت مهربانی که تا کنون به روستهای کِرچ از توابع بخش سده وختجوک از توابع بخش مرکزی برگزار شده است توسط اعضای گروه وخیرین پرداخت شده است .