کلنگی که یک سال برزمین دانشکده علوم پزشکی قاین ماند

به نقل ازنسیم قائن، در22خرداد ما1394بودکه کلنگ ساخت ساختمان اداری و آموزشی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد قاین درمراسمی با حضورمحسن هاشمی  معاون عمرانی دانشگاه آزاداسلامی به زمین زده شد.(کلنگ دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاداسلامی قاین به زمین خورد )

البته استارت این دانشکده با حضور فرزند هاشمی رفسنجانی این امید را در مردم ایجاد کرد که این کلنگ زنی شاید جزء کلنگ هایی باشد که از استارت تا افتتاح در مدت تعیین شده به اتمام برسد غافل از اینکه پس از گذشت یک سال ازکلنگ زنی هنوز مسئله زمین این دانشکده حل وفصل نشده است وجای این سوال باقی است که آیا هنگام کلنگ زنی مسئولین امر به مسئله زمین ونحوه واگذاری وسند آن توجه ای نداشته اند؟

براساس شواهد واخبار موجود یکی از دلایل عدم شروع کار مشکل سند زمینی است که توسط شهرداری وشورای شهر قاین جهت ساخت این دانشکده به دانشگاه آزاد قاین واگذار شده است.

لازم به ذکراست دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزادقاین  قراربود با هزینه ای بالغ بر 2میلیاردو700میلیون تومان در زمینی به متراژ2067مترمربع طی دوسال ساخته شود که اکنون13ماه ازاین زمان گذشته است وهیچ اثری از ساخت آن نیست.

همچنین با حضورمحسن هاشمی ومسئولین استانی از طرح المان میدان دانشگاه آزاد قاین رونمایی شد وقرار شد کارساخت این المان هرچه سریعتر آغاز شود که شنیده  ها حاکی از متوقف شدن این المان وعدم ساخت ونصب آن است .

این درحالی است که در سال 93برای ساخت این المان فراخوان داده شده بود اما این روزهابه دلایل نامعلوم مراحل ساخت این المان هم متوقف شده است

از دیگر طرح هایی که دراین روز با حضور محسن هاشمی به بهره برداری رسید مجتمع کارگاهی وکارگاه چوب دانشگاه ،درراستای طرح های اقتصاد دانش بنیان بازیربنای 1360متر مربع بود که براساس شنیده ها این کارگاه هم فعالیت آن چنانی ندارد .

 

 

راه‌اندازی شرکت دانش بنیان برای کشت گیاهان دارویی و کشت زعفران در واحد قائنات در هشتمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی که با حضور محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاداسلامی ودکتر میرزازاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از جمله طرح هایی بود که دراین سفر مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی به خراسان جنوبی به تصویب رسید وهنوز به مرحله اجرایی در شهرستان نرسیده است..

مجتبی نوروزی شهردار قاین درخصوص مشکل زمین دانشکده به خبرنگارماگفت:طبق درخواستی که دانشگاه آزاد قاین از شهرداری وشورای شهر قاین مبنی بر واگذاری زمینی در اطراف دانشگاه آزاد جهت ساخت دانشکده علوم پزشکی داشت سال گذشته  این زمین با تهاتر به دانشگاه واگذار شد ودرهمان زمان نیز اعلام شد که برخی از قطعات زمین با اینکه متعلق به شهرداری قاین است اما سند نداردویکی از مصوبات واگذاری زمین به دانشگاه این بود که پس از واگذاری ظرف مدت یکسال کار ساخت دانشکده دراین زمین آغاز شود .

 

وی افزود: درخصوص زمین مذکور شهرداری به وظیفه خود عمل نمود وتغییر کاربری از فضای سبز به آموزشی انجام شده است ومتاسفانه دانشگاه آزاد قاین هنوز اقدام خاصی دراین زمینه انجام نداده است وبا توجه به قراردادی که شهرداری با دانشگاه آزاد مبنی بر ساخت دانشکده در طی یک سال در زمین مذکور راداشته است، لذا مجددا این موضوع به شورا ارجاع شده است ودرخواست تمدید واگذاری زمین وحل مشکل سندوثبت زمین به نام دانشگاه راداشته ایم که امیدواریم  مراحل ثبت سند باپیگیری مجدانه انجام شود.

با توجه به پیگیری های  خبرنگار نسیم قائن طی چند روز گذشته در خصوص مسائل مطرح شده دراین خبر ،پاسخی از سوی مسئولین به سایت ارسال نشده است واین سایت آماده درج جوابیه دانشگاه آزاد قاین را در خصوص مسائل مطرح شده دارد.