مردم خراسان جنوبی هواپیما و فرودگاه نمی خواهند!

به نقل ازخاورستان،جاده مرگ استان که شاید تنها جاده ای باشد که بیشترین قربانی را در ایام سال می گیرد باری دیگر جان 7 نفر دیگر را گرفت تا آمار کشته شدگان در طی 4 روز به 12 نفر برسد.

بارها و بارها در این خصوص به مسئولان استانی تذکر داده شده است اما دریغ از یک توجه و دریغ از یک پیگیری!

 

چرا مسئولان استان افرادی که جان خود را از دست می دهند را به عنوان خواهر و برادران خود تصور نمی کنند و آیا اگر برای یکی از خویشاوندانشان نیز چنین اتفاقی رخ می داد باز نیز سکوت کرده و خم به ابرویشان نمی آمد؟

اگر راست می گویید یک بار هم که شده به جای سفر با هواپیما با اتوبوس یا خودروی شخصی خودتان سفر کنید تا بفهمید که مردم چرا در این محور کشته می شوند؟

 

پیچ های پی در پی و دوطرفه بودن محور بیرجند - قاین و همچنین وجود تعداد زیادی تریلی و کامیون که باعث کند شدن رفت و آمد و همچنین سبقت های پی درپی و بی‌جا می شود مشخصه این جاه است که دیگر نام جاده مرگ را بر آن نهاده اند ولی مثل اینکه مسئولان استان در خواب هستند و آنچنان که باید برای مردم دل نمی سوزانند.

 

با این رویه ای که مسئولان در پی گرفته اند باید گفت ای کاش هیچگاه در بیرجند فرودگاهی احداث نمی شد تا مسئولان مجبور بودند از محور بیرجند - قاین عبور کنند شاید مورد توجه قرار می گرفت و برای حفظ جان خود هم که شده حرکتی جهادی می کردند.

 

در این رابطه باید گفت، چرا با وجود این همه کشته در جاده های استان به خصوص این محور، تاکنون هیچ مسئولی از مردم عذرخواهی نکرده و راه چاره ای برای آن ارائه نکرده است؟

 

چرا مردم را غریبه می پندارید؟ مگر قرار نیست خادم ملت باشید و در این مدتی که مسئولیت را پذیرفته اید به آن ها خدمت کنید؟

 

تا کی مردم باید جان خود را از دست دهند تا شاهد اقدامی از تمامی مسئولان باشیم؟

 

وزیر کشور به بیرجند آمد کدام مدیر موضوع کشته شدن های پی در پی را به وی گوشزد کرد و درخواست اعتبار نمود؟ کدام مسئول در کنار دیگر مشکلات استان این مشکل را نیز یادآور شد؟

 

 

مگر در طول سال چند وزیر می توانند به استان سفر کنند و چرا مدیران استانی از این ظرفیت ها استفاده نمی کنند؟ واقعا چرا؟

 

چرا فقط و فقط به فکر انتصابات هستید و مردم را فراموش کرده اید؟

 

 

امیدواریم اگر قرار باشد باری دیگر رئیس جمهور و دیگر وزرا و مسئولان کشوری به بیرجند سفر کنند، با اتوبوس، خراسان جنوبی را مورد عنایت قرار دهند شاید جاده های استان نیز مورد عنایت قرار گیرد.

 

لطفا دیگر شعار ندهید و کشته شدن افراد را فقط و فقط به جلساتتان خلاصه نکنید البته که می دانیم در جلسات نیز حرفی از این اتفاقات به میان نمی آید.

 

مردم خراسان جنوبی همیشه چوب نجیب بودن خود را خورده اند که متاسفانه این نیز معضلی شده است که هنوز برای آن چاره ای پیدا نگشته است.

 

اگر مردم به طور قاطع از مسئولان خود مطالبه کنند و وقتی که بخواهند بروند آن ها را مورد بازخواست قرار دهند در آن صورت حساب کار دست مدیران می آید که بدون اقدام مثبتی حق ترک استان را نخواهند داشت و می دانند با چه مردمی روبرو هستند که به راحتی از حق خود نمی گذرند.

 

اما این روحیه مهره گمشده ای است که در استان خراسان جنوبی وجود دارد و مشخص نیست تا چه زمانی باید به دنیال آن بگردیم.

 

امیدواریم مدیران استان در کنار دیگر کارهایی که انجام می دهند اندکی هم به فکر مشکلات مردم باشند و غمی را از دوششان بردارند.