یک میلیارد و ۴۳۶ میلیون تومان صدقه ‌در خراسان جنوبی جمع‌آوری شد

سیدرضاحسینی درگفت وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند با بیان اینکه مردم استان در این مدت ماهانه 359 میلیون تومان صدقه دادند اظهار داشت: این صدقات در راستای احیا و ترویج سنت‌های حسنه انفاق به منظور کمک به محرومان و نیازمندان جمع‌آوری شده است.

وی افزود: صدقات جمع‌آوری شده مردم براساس موازین شرعی در سرفصلهای مختلفی از قبیل خدمات درمانی، فرهنگی، ازدواج، مسکن و غیره مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند هزینه می‌شود.

معاون کمیته امداد خراسان جنوبی تعداد مشترکان فعال صندقهای صدقات استان را 131 هزار و 456 مشترک ذکر کرد و گفت: از این تعداد 125 هزار و76 مشترک صندوق کوچک، 2 هزار و 97 صندوق متوسط و 4 هزار و 283 مشترک صندوق بزرگ است.

حسینی بیان کرد: در 4 ماهه امسال 1708 مشترک جدید به جرگه مشترکان صدقات این نهاد در استان افزوده شده است.

وی در خصوص چگونگی دریافت صندوق صدقات تصریح کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین کمیته امداد محل زندگی خود یا تماس تلفنی و تکمیل فرم اشتراک صندوق صدقات تحویل بگیرند.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی همچنین به پرداخت صدقه از طریق تلفن همراه اشاره کرد و گفت: هم استانی‌های می‌توانند با شماره‌گیری #8877* هر میزان صدقه دلخواه خود را در جهت کمک به نیازمندان پرداخت کنند.

حسینی افزود: در 4 ماه سال گذشته مردم خیر و سخاوتمند استان بالغ بریک میلیارد و 377 میلیون تومان صدقه به مردم نیازمندان و تحت حمایت این نهاد کمک کردند.