مردم خیر خراسان جنوبی در کمک به محرومان و نیازمندان پیشتاز هستند

رضا سلم آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند،  به برنامه‌ها و رویکردهای این نهاد اشاره کرد و اظهار داشت:  افزایش اعتماد عمومی مهمترین  اولویت کاری و یکی از تأکیدات رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور است.

وی افزود: فضایی که بعضی از افراد شاید به دلیل دشمنی که با نهادهای انقلابی دارند در فضای عمومی مطرح می‌کنند و امروزه در این راستا جوسازی های زیاد انجام شد که بیشتر بحث افزایش اعتماد عمومی یکی از این اولویت ها است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی به بحث توانمندسازی مددجویان این نهاد اشاره کرد وگفت: این توانمند سازی  درقالب توانمندشدن مددجویان دربخش های  اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی  در دستورکار است.

سلم آبادی تصریح کرد: افزایش اعتماد عمومی در راستای افزایش توسعه مشارکتهای مردمی دراین نهاد همراه خواهد بود.

وی درخصوص ارتباطات و تعاملات این نهاد اشاره کرد و گفت: از همه ظرفیت‌های خوبی که در سطح استان شامل سازمان‌ها، مؤسسات خیریه داخل و خارج از استان و مجامع علمی و دانشگاه‌ها است به نحو ممکن استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: ارتقای فعالیت‌های فرهنگی، مددجویان تحت حمایت و پرسنل این نهاد وخانواده های آنان از دیگر برنامه های کمیته امداد خراسان جنوبی است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار داشت:  تعامل با رسانه‌ها  واستفاده از ظرفیت آنان و رصد افکار عمومی  یکی از راه‌های افزایش اعتماد عمومی در بین مردم است.

سلم آبادی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی یکی از استان های محروم کشور است گفت: با وجود تمام مشکلات مردم نیکوکار این استان درکارهای خیر وخداپسندانه درکمک به نیازمندان  وهمچنین پرداخت صدقه یکی از استان های پیشتاز است .

وی با اشاره به اینکه  تولید فقر از وظایف کمیته امداد نیست اظهار داشت : این نهاد قسمتی از فقر را رصد و آسیبهایی که فاقد متولی هستند باید رصد شوند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: نیاز است فقر را طوری بازگو کنیم که همه مردم و سازمانها در جهت رفع فقر دخیل باشند.

سلم آبادی ، اشتغال مددجویان را یکی دیگر از برنامه های این نهاد برشمرد وگفت: این امر به طور جد در این نهاد دنبال  وبا آموزش های لازم  سپس وارد بازار کار می شود. 

وی اظهار داشت: افزایش سهم مشارکت‌های مردمی جزو برنامه‌هایی است که دنبال می‌شود تا در این راستا مردم به مردم کنند و باید این فرهنگ را زنده نگه داریم.