دولت دنبال حل ریشه‌ای مسائل

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بابیان اینکه مردم بیرجند همواره مهد انسان های والا بوده و اصول فقهی و سلوک را حفظ کرده اند، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله سید مهدی عبادی امام جمعه فقید مشهد، بیان کرد: آیت الله سید مهدی عبادی مظهری از انصاف، فقاهت، روشن بینی برخوردار و دارای درک صحیح نسبت به مسائل بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از مسائل در ابتدا امنیتی نیست، گفت: وزارت اطلاعات تلاش دارد با نگاه پیشگیرانه مسائل را با کمترین هزینه قبل از اینکه امنیتی شوند، حل کند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه مسئله آب و سکونت مردم در مناطق مرزی امنیت ساز است، اظهار کرد: اگر مردم از روستاها بروند باعث مرگ همیشگی روستاها می شود و برگشت ناپذیر است.

حجت الاسلام علوی با تأکید بر اینکه دولت تلاش دارد مسائل را به صورت ریشه ای حل کند، افزود: به طور قطع آنچه که امکان پذیر باشد، دولت کوتاهی نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای همسایه ایران، مشکل ناامنی و جنگ دارند، بیان کرد: دشمنان تلاش دارند با انجام کارهای ضدامنیتی کشور را ناامن کنند اما به برکت خون شهدا و تلاش های سربازان گمنام امام زمان و نیروهای نظامی و امنیتی هم اکنون ایران یکی از امن ترین کشورهای منطقه است