حادثه برای پرواز تهران - بیرجند

 پرواز شماره 212 تهران - بیرجند شرکت ایران ایر با هواپیمای فوکر 100 که قرار بود حدود ساعت 13:40 از تهران به سمت بیرجند حرکت کند، بعد از تأخیر چند ساعته در حدود ساعت 17:00 از زمین بلند شد اما بعد از طی مسیری، مسافران این هواپیما با تکان‌های شدید و صداهای ناهنجار روبرو شدند که مشخص شده موتور سمت راست هواپیما از کار افتاده است.

این اتفاق وحشتی را در دل مسافران انداخت به طوری‌ که برخی از مسافران غش کردند. در نهایت این هواپیما مجبور شد تا به فرودگاه تهران برگردد.

سانحه دیگری نیز در 24 شهریورماه جاری در پرواز تهران - بیرجند در هواپیمای فوکر 100 رخ داد به طوری‌که در زمان خیزش، چرخ جلو شکست.

پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، 3 روز قبل، در ادامه گزارش‌های متعددی که منتشر کرده بود، گزارشی در خصوص هواپیمای فوکر 100 و تأخیر پروازهای خراسان‌جنوبی منتشر کرده بود.

مردم خراسان‌جنوبی، مردمی قانع هستند که در محرومیت زندگی می‌کنند اما این قناعت باعث شده تا مسئولان توجهی به خراسان‌جنوبی نداشته باشند و فکری برای حل مشکل پروازها که ازجمله مشکلات این منطقه است، برندارند.

در این‌جا بیشتر به عمق سخن حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی پی می‌بریم که در گفتگو با روزنامه جوان گفت: خراسان‌جنوبی از نقشه دولتمردان حذف شده است.