بهره‌برداری خط 2 و آغاز حفاری خط 3 قطار شهری مشهد در سال 95

سید صولت مرتضوی در دیدار نورزی اعضای شورای اسلامی شهر با تبریک سال نو، اظهار داشت: اگر نیم‌نگاهی به سال گذشته بیاندازیم متوجه گذر سریع زمان می‌شویم.

وی افزود: معتقدم که مجموعه مدیریتی شهرداری مشهد سال 94 را به زیبایی سپری کرده است.

* سال 95؛ سال افتتاح زنجیره‌ای ابر پروژه‌ها

مرتضوی سال 95 را سال افتتاح زنجیره‌ای پروژه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته هیچ پروژه‌ای تعطیل نشد و سال جاری نیز سال افتتاح زنجیره‌ای ابر پروژه‌های شهری است.

وی بیان کرد: با اینکه از آماده شدن ناوگان خط 2 قطار شهری صحبت به میان می‌آوردیم اما از این موضوع اطمینان قلبی نداشته و در این مورد دغدغه داشتیم اما با همت همه این کار انجام شد و در حال حاضر سه رام قطار در حال حرکت به سمت ایران است.

شهردار مشهد عنوان کرد: در پایان سال گذشته، منابع ما در صندوق توسعه ملی که زمان انقضای آن فرارسیده بود برای خرید ناوگان قطار شهری آزاد شد و موفق به اخذ مجوز انتشار 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت قطار شهری شدیم که چند میلیارد از آن‌هم در یک روز انتشار به فروش رسید.

مرتضوی با تأکید بر اینکه یکی از دستگاه‌هایی که باید با جان و دل پیام مقام معظم رهبری را اجرایی کند، شهرداری است، افزود: در آغاز سال 95 به بازدید پروژه‌های شهرداری پرداختم و به این نتیجه رسیدم که می‌توانیم تا پایان سال هر هفته یک برنامه برای افتتاح ابر پروژه‌های شهری داشته باشیم.

* بهره‌برداری 2 هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت در سال جاری

وی یادآور شد: پارک هشت‌آباد، مجموعه ورزشی شهدای شهرداری، شارستان رضوی، بولوار شهید شوشتری و بهره‌برداری از 2 هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت در حاشیه شهر ازجمله پروژه‌های سال جاری هستند که بیت‌الغزل این پروژه‌ها، خط 2 قطار شهری مشهد است.

شهردار مشهد گفت: بهره‌برداری کانال‌های آب‌های سطحی جای شکر دارد که در همین بارندگی اخیر شهر با کم‌ترین آب‌گرفتگی مواجه شده که آب‌گرفتگی میدان امام حسین(ع) به‌عنوان معدود مشکل موجود نیز از مشکلات شرکت آب و فاضلاب بوده است.

مرتضوی بیان کرد: یکی از کارهای بزرگ انجام‌شده در سال گذشته، ترک تشریفات خط 3 قطار شهری بود؛ با اینکه این ترک تشریفات را وزیر کشور امضا نکرد اما آقای نوبخت برای اولین بار ترک تشریفات را بدون امضای وزارت کشور تأیید کرد.

وی افزود: 21 فروردین‌ماه سال جاری، آغاز عملیات حفاری خط 3 قطار شهری مشهد است.

شهردار مشهد اذعان داشت: نوروز امسال متفاوت از سال‌های گذشته بود؛ کاشت 10 میلیون بوته گل و فضاسازی خوب و آرایه‌های فرهنگی و محیطی مناسب ازجمله شاخصه‌های استقبال از بهار سال 95 بود.

مرتضوی با اشاره به نظارت خوب شورا در موضوع استقبال از بهار 95، اظهار داشت: البته فکر نمی‌کنیم کار خاصی انجام داده‌ایم زیرا ظرفیت شورا و شهرداری بیش از این‌ها است که امیدواریم امسال در یک برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم کارهای بزرگتری انجام دهیم.

وی تصریح کرد: مجموعه مدیریت استان‌ هم پای کار است و تولیت جدید آستان قدس رضوی نیز نقطه قوتی برای شورا و شهرداری خواهد بود که امیدوارم مجموعه همکاران ما بتوانند به حسن اعتماد شما پاسخی در خور بدهند.