مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی بسیج در مشهد راه اندازی می‌شود

علیرضا جامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، اولویت و جهت دهی اصلی برنامه‌ها با مووضع اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: موضوعات دانش بنیان مهمترین محور آن اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان که برنامه عملیاتی آن حمایت از 100 شرکت دانش بنیان است که در سال گذشته از 70 شرکت در سطح استان حمایت شد که از این تعداد 30 مورد در قالب شرکت دانش بنیان و 40 مورد هم به صورت فردی بوده است.

جامی عنوان کرد: امسال ارائه تسهیلات بانکی با الزام ایجاد شرکت دانش بنیان انجام می‌شود و فارغ التحصیلان دانشگاهی می‌توانند با تسهیلات این شرکت‌ها را راه اندازی کنند، شرکت‌های دانش بنیان پیش قراول اقتصاد مقاومتی هستند و جریان و رونقی عظیم در بحث اقتصاد دانش بنیان می‌توانند ایجاد کنند.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی خراسان رضوی تصریح کرد: در بسیج علمی و پژوهشی حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه و فناورانه داریم همانطور که سال گذشته 40واحد مورد حمایت قرار گرفتند امسال از 60 واحد در سطح ساخت نمونه اولیه و از طرح‌های آماتور و نیمه حرفه ای شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم همچنین تسهیلات 100 تا 200میلیون تومانی برای ایجاد شرکت با بازپرداخت 5 ساله ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: مخاطبین ما دانشجویان تمامی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی هستند و این افراد به سازمان بسیج علمی پژوهشی جذب می‌شوند.

جامی خاطرنشان کرد: خانه نخبگان علمی بسیج استان تمرکز خود را روی مسئله یابی و محله محوری گذاشته به طوری که مسایل را در اتاق فکر و تحلیل احصاء کرده ایم در سال 95 مسائل را جدی تر، عملیاتی و متمرکز اجرایی خواهیم کرد.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی خراسان رضوی اظهار داشت: خانه نخبگان استان 600 نفر عضو دارد و در حوزه مخترعان و مبتکران نیز 700 نفر عضو هستند.

وی عنوان کرد: امسال مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی که سال گذشته ایجاد و تاسیس شده فعالیت‌های خود را آغاز می‌کند البته اولویت این مرکز رصد و بررسی مسائل و مشکلات استان و شهر مشهد مانند آب، هوا، خاک، تهدید شناسی در پدافند غیر عامل، مباحث بیوشیمی است.