رکود و مالیات دو مشکل اصلی طلافروشان است

محمدرضا وفادار، معاون اتحادیه طلا و جواهر خراسان رضوی، پیرامون امنیت طلا و جواهر فورشی‌های سطح شهر اظهار داشت: صدور پروانه برای واحدهای این صنف منوط به داشتن سیستم ایمنی و حفاظت مثل شیشه ضد گلوله، حفاظ و وسایلی از این قبیل می‌باشد.

وی افزود: طبق مصوبه کمیسیون استانداری خراسان رضوی صنف طلا و جواهر در شش ماهه ابتدایی سال یعنی از ۱۵ اسفند الی ۳۱ شهریورماه صبح‌ از ساعت ۹ الی ۱۴ و عصر از ساعت ۱۷ الی ۲۱:۳۰ می‌توانند ارائه خدمت داشته باشند.

وفادار در خصوص تعامل نیروی انتظامی با صنف طلا و جواهر بیان داشت: در تمامی ساعات ارائه خدمت این صنف، نیروی انتظامی پشتیبانی ویژه‌ای از واحدهای صنفی ما دارد و در پرونده‌های سرقت نمونه عمل کرده‌اند که جای تشکر و کمال قدردانی را دارد.

وی تصریح کرد: برخی از واحدهای صنفی علاوه بر این موارد حفاظتی اقدام به کارگیری تیم‌های مجرب حفاظتی کرده‌اند که دراین خصوص افزایش ایمنی را به دنبال داشته‌ است.

معاون اتحادیه طلا و جواهر خراسان رضوی بیان کرد: طی دوره‌های متفاوت پلیس آگاهی و اداره اماکن اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی از قبیل پیش‌گیری از جرم کرده اند که تاثیر بسزایی در امنیت واحدهای صنفی داشته است.

وی همچنین با اشاره به بازار کنونی طلا در کشور عنوان کرد: بازار طلا با چالش‌هایی جدی در حال مواجهه است که از جمله عوامل آن می‌توان به رکود که سبب خسارت به فروشندگان شده و ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد.

وفادار با بیان اینکه اگر به این صنف توجه شود میتوانیم اشغالزایی مناسبی را در این خصوص داشته باشیم، گفت: طلا جایگزین مناسبی بجای نقت است ولی باید زمینه و زیرساخت های لازم را برای بهره ور کردن هر چه بیشتر این صنف می باشد.