یکشنبه شاهد بارندگی شدید در مشهد خواهیم بود

امیر عزیزی اظهار کرد: در زمینه بارندگی روز گذشته اطلاع‌رسانی‌ها از روز چهارشنبه آغاز شده بود و دیروز نیز مجدد این اطلاع‌رسانی از سوی سازمان هواشناسی با ساعت دقیق بارش اعلام شد.

 

سرپرست ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد با بیان اینکه این نوع بارندگی در کشور در طی 70 سال گذشته بی‌سابقه بوده، گفت: تنوع میزان بارندگی در مناطق مختلف مشهد بین 2 تا 22 میلی‌متر در روز گذشته بوده و بر اساس پیش‌بینی‌ها ما در روز یکشنبه شاهد بارندگی شدید خواهیم بود.

وی افزود: این بارش‌هایی که در طی چند روز اخیر رخ‌داده از نوع حاره‌ای بوده و در طی 70 سال گذشته در کشور بی‌سابقه است.

 

عزیزی تصریح کرد: در شهر مشهد نیز تنوع بارش‌ها در روز گذشته بسیار متغیر بوده به صورتی که در ایستگاه فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد تنها 2 میلی‌متر بارش گزارش شده اما در مناطق 11 و 2 شهرداری مشهد بیش از 22 میلی‌متر گزارش شده است.

 

سرپرست ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد گفت: با توجه به اینکه در روزهای آینده نیز شاهد بارش‌های باران خواهیم بود ستاد بحران در استان تشکیل شده و همکاری مناسبی بین آبفا، بنیاد مسکن، هلال احمر و صدا و سیما با شهرداری مشهد ایجاد شده است.

 

وی ادامه داد: ستاد بحران شهرداری مشهد نیز تشکیل شده و با توجه به بارندگی‌های عصر امروز نیز آمادگی لازم از سوی این ستاد وجود دارد البته بارندگی اصلی در روز یکشنبه هفته آینده گزارش شده است و ما برای 20 نقطه از جمله میدان امام حسین (ع) و میدان استقلال نیز برای هرگونه آب‌گرفتگی ماشین‌آلات مرتبط را مستقر کرده‌ایم.