باران در مشهد حادثه ساز شد

بارش های سیل آسا در طی سه روز گذشته  موجب شد تا ماموران ۴۵ ایستگاه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد هم چنان در حالت آماده باش متوالی به سر ببرند و روزانه در بیش از ۶۰ لغایت ۱۰۰ حادثه ناشی از بارندگی و آبگرفتگی واحد های مسکونی، تجاری و نجات شهروندان در محاصره سیل اقدام کنند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در همین رابطه به مهر گفت: بارش های رگباری عصر یکشنبه نیز برای شهر مشهد هم چون روزهای اخیر حادثه ساز بود و در بازه زمانی کمتر از ۷ ساعت افزون بر ۱۰۹ حادثه را رقم زد.

آتشپاد دوم حسن جعفری با بیان اینکه شامگاه یکشنبه تعداد ۱۰۹ حادثه توسط نجاتگران این سازمان در طی عمیت های مختلف امداد رسانی شده است بیان کرد: از ساعت ۱۳ بعدازظهر روز یکشنبه تا ساعت ۲۰  شامگاه بیست و نهم فروردین و در کمتر از ۷ ساعت ماموران این سازمان به دلیل حوادث ناشی از بارندگی و وزش باد در تعداد ۱۰۹ عملیات امداد و نجات به کمک شهروندان شتافتند.

 وی اظهار کرد: از تعداد ۱۰۹ عملیات انجام شده توسط نجاتگران این سازمان ۹۱ مورد مربوط به آب گرفتگی در منازل مسکونی،هشت مورد مربوط به آب گرفتگی در اماکن تجاری و سایر موارد مربوط به سقوط درخت بر روی خودرو،سقوط داربست و همچنین گرفتار شدن شهروندان در سیلاب بوده است.

جعفری با بیان اینکه آب گرفتگی ها روز عصر یکشنبه بیشتر در معابر، میادین، منازل مسکونی و مغازه های واقع در خیابان های شهرک شهید رجایی، ۱۷ شهریور و طبرسی به وقوع پیوست ادامه داد: ماموران آتش نشانی مشهد با بهره گیری از تجهیزات لازم نسبت به تخلیه آب از منازل و رفع خطر از حوادث احتمالی بر اثر وزش باد اقدام کردند.