شهرداری موظف است بدهی 400 میلیونی خود را بپردازد

صبح امروز یک صد و هفدهمبن جلسه علنی شورای شهر مشهد مقدس در محل تالار شهر با دستور کار لوایح اصلاح و متمم بودجه ۹۴ شهرداری مشهد برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسه اظهار داشت: روزنامه شهرارا بودجه ای برای اجاره نداشته است و این پول ها از کجا پرداخت شده است؟

محسن انتظاری هروی با بیان اینکه برای سال ۹۴ در متمم بودجه این موضوع را اصلاح می‌کنیم، افزود: این موضوع در سال ۹۵ نباید اتفاق بیافتد.

در ادامه آذری معاون مالی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه جایگزین ساختمان اداری به این سادگی ها برای روزنامه شهرآرا نیست، بیان داشت: بنا به اضطرار این کار صورت گرفته است و اگر تحلقی شده قبول می‌کنیم ولی ماهیت ان دست خودمان است. باید این موضوع را در سال ۹۵ باید مشخص کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن اخلاقی امیری عضو شورای شهر مشهد در ادامه این جلسه گفت: چرا وقتی اقدام خلافی صورت می‌گیرد باز ما توصیه می‌کنیم و تبصره ها را تکرار می‌کنیم. ساختمان هایی داریم که خیلی راحت می‌شود جابجا کنیم.

محمد رضا دیمه کار عضو شورای شهر مشهد نیز بیان داشت: ساختمان های اجاره ای را که در دستان مشاوران غیر بومی شهرداری است تخلیه شود تا شهرآرا در انجا مستقر شود، زیرا پرداخت اجاره نباید به عنوان هزینه ای از جیب شهروندان باشد.

در انتها اصلاح و متمم بودجه سال ۹۴ شهرارا تصویب شد.

در ادامه این جلسه، نظریه کمیسیون تلفیق در خصوص اصلاح و متمم بودجه سایر سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته شهرداری نیز بررسی شد و اصلاح و متمم بودجه سال ۹۴ سازمان فرهنگی و اجتماعی، سازمان پارک‌ها و فضای سبز، سازمان آتش‌نشانی، سازمان فردوس‌ها، سازمان پسماند، سازمان میادین، سازمان فاوا، سازمان زمین و مسکن، سازمان عمران، شرکت قطار شهری، شرکت بهره‌برداری قطار شهری، سازمان پایانه‌های مسافربری، سازمان حمل و نقل بار درون شهری و سازمان تاکسیرانی به شرح آلبوم ارائه شده به تصویب رسید.

موظف شدن شهرداری جهت اقدام برای تحقق درآمد پیش‌بینی شده در خصوص سهم شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی و ارائه گزارش آن ظرف مدت سه ماه به شورای اسلامی شهر، جبران بدهی شرکت هفت حوض بابت نگهداری فضای سبز در سقف ۴۰۰ میلیون تومان در قالب متمم بودجه و … از دگر مصوبات این جلسه بوده است.