۷۹ میلی‌متر بارندگی در مشهد به ثبت رسید

در مورد میزان بارندگی‌های استان و مشهد از ابتدای سال زراعی، ابتدای مهر ماه سال ۹۴ تا ۳۰ فروردین سال ۹۵اظهار کرد: میزان بارندگی‌های استان یک درصد نسبت به دوره آماری کاهش یافته است، وضعیت بارندگی‌ها استان از ابتدای مهرماه سال ۹۴ تاکنون به طور متوسط ۱۷۰.۱میلی متر بوده که سهم این بارش‌ها در سال گذشته ۱۸۰ میلی متر و در دوره آماری۱۷۱.۹  بوده است.

وی افزود: شهرستان تایباد با افزایش ۴۵ درصدی بارش باران نسبت به دوره آماری بیشترین میزان بارش باران را در استان به خود اختصاص داده است، میزان بارش باران در این شهرستان در سال زراعی جاری ۱۵۲.۴ میلی متر بوده است.

رسولی تاکید کرد: شهرستان سرخس با افزایش ۳۸ درصدی بارندگی نسبت به دوره آماری در جایگاه دوم افزایش بارندگی استان قرار گرفته است، میزان بارش باران در این شهرستان در سال زراعی جاری۲۲۶.۴ میلی متر بوده است.

رئیس تحقیقات هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی عنوان کرد: شهرستان درگز با افزایش ۲۵ درصدی بارندگی نسبت به دوره آماری در جایگاه سوم افزایش بارندگی استان قرار گرفته است، میزان بارش باران در این شهرستان در سال زراعی جاری ۲۵۰.۱میلی متر بوده است.

وی در مورد شهرستان‌هایی که کمترین بارش باران گفت: در سال زارعی جاری، شهرستان‌های گناباد با کاهش ۵۳ درصدی بارش باران، جغتای و تربت حیدریه با ۲۶ درصد کاهش بارندگی و بردسکن با ۲۴ درصد کاهش بارندگی نسبت به دوره آماری رو‌به‌رو بوده‌اند.

رسولی با تاکید بر اینکه استان خراسان رضوی در فروردین سال ۹۵ شاهد بارش‌های خوبی بوده، عنوان کرد: میزان متوسط بارندگی استان از ابتدای فروردین تا ۳۰ فروردین سال۹۵،  ۵۹.۱ میلی متر بوده است، این در حالی است که این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۲.۸ میلی متر بوده و در دوره طولانی مدت ۳۵.۱ میلی متر را به خود اختصاص داده است.

رئیس تحقیقات هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در مورد بارندگی‌ باران در شهرستان‌های استان تصریح کرد: بیشترین بارش باران در فروردین سال ۹۵ متعلق به شهرستان قوچان با ۱۱۱.۶ میلی متر بارندگی، شهرستان کلات با ۹۸.۱ میلی متر بارندگی و نیشابور با ۹۳.۳ میلی متر بارندگی بوده است.

وی  در مورد میزان بارندگی‌های مشهد افزود: از ابتدای فروردین سال ۹۵ تا کنون ۷۹.۳میلی متر بارندگی داشتیم، این در حالی است که میزان بارش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۶.۱ میلی متر بوده و در دوره آماری ۴۹.۸ میلی متر بارندگی داشتیم.

رسولی در مورد وضعیت دمایی استان اظهار کرد: وضعیت دمایی استان حاکی از آن افزایش دما استان نسبت به دوره آماری و است؛ دمای کل استان افزایش ۱.۳ درجه سانتی گرادی داشته است، افزایش دما استان در دوره آماری ۹.۷ درجه سانتی گراد و در سال زراعی جاری ۱۱ درجه سانتی گراد بوده است.

رئیس تحقیقات هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی رضوی خاطر نشان کرد: دمای استان در سال گذشته ۱۰.۷ درجه سانتی گراد بوده و در سال جاری با افزایش سه دهم درجه سانتی گراد دما مواجه بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: بیشترین افزایش دما در استان را مشهد و سرخس با افزیش ۱.۷ درجه سانتی گراد، چناران با ۱.۶ درجه سانتی گراد و خواف و درگز با ۱.۵ درجه سانتی گراد مواجه بودیم.

رسولی گفت: در تمامی شهرستان‌ها شاهد افزایش دما نسبت به دوره آماری بوده‌ایم.