کشف راز قتل مرد 65 ساله در نیشابور

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور در تشریح این خبر گفت: حدود ساعت 19:58 دقیقه دوازدهم فروردین ماه 95 یک مورد کشف جسد در داخل یک دستگاه خودرو سواری تویوتا در محدوده بلوار آزادگان به مرکز 110 اعلام که بلافاصله تیمی از پلیس آگاهی به همراه پزشکی قانونی و قاضی ویژه قتل دادگستری به محل اعزام شدند.

سرهنگ اکبرآقابیگی افزود: بررسی های اولیه مأموران دایره مبارزه با جرایم جنایی و تشخیص هویت حاکی از آن بود این فرد بر اثر کتک کاری به قتل رسیده و سپس با چسب پهن دهان وی بسته شده که با دستور مقام قضایی جسد به سردخانه منتقل و تحقیقات پلیسی  آغاز شد.

مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی زوج جوانی را به عنوان مظنون شناسایی و پس از هماهنگی های قانونی  تحقیقات پلیسی آغاز شد.

متهمان 24ساله با تناقض گویی قصد داشتند مسیر تحقیقات پلیسی را منحرف کنند.اما در برابر شواهد و ادله ای قرار گرفتند که راهی جز بیان حقیقت نبود در نهایت متهم شوهر خانم اظهار داشت: در روز حادثه 12/1/95 مقتول جهت کار در منزلش با بنده تماس گرفت که با او قرار ملاقات در منزل گذاشتم.

متهم که از سرعت عمل پلیس در شناسایی و دستگیری اش شوکه شده بود در ادامه بیان داشت: در آن روز دو نفر از دوستانم نیز از قبل در منزل بودند و زمانی که مقتول وارد منزل شد بدلیل بروز برخی اختلافات با وی درگیر و با استفاده از چوب و شیلیگ آب او را مورد ضرب و شتم قرار دادیم.

در ادامه در حالی که هنوز وی زنده بود پس از بستن دست ها  و دهان وی  نامبرده را در همان حالت درون خودرو شخصی خودش گذاشتیم و در مسیر بلوار آزادگان رها کردیم.

با توجه به اعترافات متهم دیگر همدستان 25 و 30 ساله وی نیز دستگیر که اظهارات دوستشان را تایید کردند.

سرهنگ آقابیگی  خاطر نشان کرد: متهمان با تشریح صحنه جنایت در حضور بازپرس ویژه قتل پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی نیشابور در پایان از شهروندان خواست با بالا بردن آستانه تحمل در جهت کنترل به موقع خشم و هیجانات درونی تلاش کنند چرا که بسیاری از قتل‌هایی که بر اثر نزاع و خشونت اتفاق می ‌افتد با تصمیم آگاهانه و برنامه قبلی نبوده و این فحاشی، عصبانیت و خشونت افسارگسیخته‌ است که منجر به قتل می‌شود.