اصحاب رسانه‌به‌جمع«خادمان رسانه‌ای‌حرم مطهر رضوی»بپیوندند

محمد امین توکلی‌زاده، مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی عصر روز گذشته در اولین نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه‌خراسان رضوی که با هدف ایجاد انسجام و وحدت رویه در میان اصحاب رسانه و ارائه راهکار عملی در راستای ارتقاء کمی و کیفی ارتباط رسانه‌ها با مجموعه آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اقدامات گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی تبلیغی، علمی، پژوهشی، پزشکی، اقتصادی و ... در مجموعه آستان قدس رضوی انجام شده و ظرفیت‌های کم‌نظیری نیز شکل گرفته است. اما متاسفانه آنگونه که شایسته بوده، این خدمات در میان افکار عمومی منعکس نشده که این امر از حلقه‌ای مفقوده میان اصحاب رسانه و مجموعه آستان قدس رضوی حکایت دارد.

توکلی‌زاده با تاکید بر اهمیت ارتباط دوسویه و تعامل سازنده میان افکار عمومی و آستان قدس رضوی، ابراز داشت: محترم دانستن افکار عمومی مقدمه ارتباط تعاملی و پاسخگویی و شفاف‌سازی مانع ایجاد شبهات است. حضور حجت‌الاسلام رئیسی در مقام تولیت آستان قدس رضوی یک فرصت برای اصحاب رسانه و فرهنگ است. ابعاد شخصیتی ایشان در حوزه‌های مدیریتی، علمی و فقهی و به ویژه صبغه فرهنگی و رسانه‌ای ایشان این فرصت را فراهم می‌کند که اهالی هنر و رسانه بتوانند رابطه نزدیک و صمیمی با آستان قدس داشته باشند.

وی در ادامه ضمن دعوت از تمامی فعالان رسانه‌های گروهی برای پیوستن به خادمین رسانه‌ای حرم مطهر رضوی، عنوان کرد: خادمی به آستان حضرت رضا (ع) منحصر در شکل‌های فعلی نیست و به فراخور تخصص‌ها و مهارت‌ها امکان خدمت به امام رضا فراهم است، لذا از تمامی دست اندرکاران و اصحاب رسانه‌ کشور دعوت می‌کنم تا به مجموعه خادمین رسانه‌ای حرم مطهر رضوی بپیوندند و ما را در آشنایی هرچه بهتر اقشار مختلف جامعه با آستان قدس رضوی و توسعه و نشر فرهنگ رضوی یاری کنند.

در ادامه این نشست تنی چند از مدیران رسانه‌های گروهی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود در رابطه با تعاملات رسانه‌ای آستان قدس رضوی پرداختند.

مدیر کل روابط عمومی آستان قدس رضوی در پایان این نشست، ضمن تقدیر از مدیران رسانه به دلیل صراحت بیان و طرح نکات ارزشمند و نقد دلسوزانه گفت: امیدواریم این تعامل از طریق ارتباطات مجازی و حقیقی مداومت داشته باشد و به خدمات بهتر برای مردم و زائران منجر شود.

وی هم چنین با اشاره به اقدامات اخیر آستان قدس رضوی در حمایت از پنج قلوه‌های مشهدی، عیادت از جانباز مدافع حرم و بازدید حجت‌الاسلام رئیسی از مناطق محروم حاشیه شهر مشهد، تصریح کرد: بخشی از اهداف انجام این‌گونه اقدامات، فرهنگ‌سازی و نمادسازی است از این طریق می‌توانیم ذهن مدیران و مسئولان را معطوف موضوعات مهم و اساسی کشور کنیم. کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی به نماد نیاز دارد و چه بهتر که این نماد به بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) منتسب باشد.

توکلی‌زاده افزود: بدیهی است که آستان قدس رضوی به تنهایی قادر به رفع تمامی مشکلات فرهنگی و محرومیت‌های اقتصادی نیست، اما تلاش می‌کند با پرچمداری این حرکت، سایر خیرین، نهادها، سازمان‌ها و مسئولان را به همیاری و همراهی دعوت کنیم.

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی در پایان سخنان خود با تاکید بر ضرورت تبدیل محرومیت زدایی به یک گفتمان در سطح جامعه و به ویژه مسئولین، گفت: آستان قدس رضوی بر اساس رهنودهای مقام معظم رهبری در حکم انتصاب تولیت محترم آستان قدس رضوی تمام تلاش خود را در این زمینه به کار خواهد گرفت.