فعالیت 12 مزرعه پرورش ماهی سردآبی در قوچان

علیرضا قدرتی با اعلام این خبر اظهار داشت: 12مزرعه تولید ماهی سردابی زیر نظر مسئولین فنی دامپزشکی در این شهرستان فعالیت می کنند که سالانه 80  تن ماهی و بیش از 180 هزار قطعه بچه ماهی تولید می کنند.

وی ادامه داد: پرورش ماهی می تواند در کنار کار کشاورزی صورت بگیرد که خود علاوه براستفاده بهینه از منابع آبی سبب اشتغالزایی و کمک به اقتصاد خانوار کشاورز و همچنین موجب غنی سازی آب کشاورزی خواهد شد و پرورش آبزیان در محیط های قابل کنترل زیرنظر کارشناسان فنی دامپزشکی یکی از این راهکارها می باشد.

وی با بیان اینکه ماهی غذای سالمی است و ارزش غذایی بالایی دارد و اکثر مواد مغذی مفید و ضروری برای انسان را به تنهایی داراست و به همین جهت می بایست برای حفظ کیفیت آن کوشید، افزود: حفظ کیفیت آب، تغذیه مناسب، رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه ماهیان جدید و واکسیناسیون، مهمترین نکات برای پیشگیری از بیماری و سافزایش کیفیت ماهی ها می باشد.

مدیر شبکه دامپزشکی قوچان تصریح کرد:  یکی از ویژگی های مخصوص ماهی نوع چربی موجود در آن است که تاثیر بسیار مهمی ‌در سلامت انسان دارد و در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها و کنترل و کمک به بهبود اختلالات و عوارض مختلف نقش مهم و سازنده‌ای به عهده دارد.

قدرتی با بیان اینکه با افزایش رشد جمعیت نیاز به مصرف مواد غذایی برای تامین انرژی مورد نیاز نیز رو به افزایش گذاشته است، تاکید کرد: به دلیل تقاضای بیش از تولید، منابع عمومی این ماده غذایی با خطر مواجهه شده است که باید برای توازن تولید با تقاضا و بهره برداری مناسب از ذخایر چاره ای اندیشید.