مرمت «آب انبار سید باقر» مطالبه مردم بردسکن است

احمد صابری زارع، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: آب انبار بردسکن یکی از آثار تاریخی و ملی ایران است که می تواند به عنوان یک مجموعۀ فرهنگی در شهرستان مورد استفاده قرار بگیرد.

وی بیان داشت: این بنای تاریخی که مربوط به دورۀ قاجاریه است، یکی از امتیازات آن این است که در مرکز شهرستان قرار گرفته و می توان بعد از مرمت و بهسازی از آن استفادۀ فرهنگی کرد اما متأسفانه حتی امکان بازدید از این بنا برای مردم وجود ندارد.

صابری زارع  ابراز داشت: این برنامه از جمله اهم پیشنهادات اکید ما به استان بوده که متأسفانه تاکنون اعتبارات لازم به مرمت این بنا اختصاص داده نشده است که می طلبد با توجه به در خواست مردم و نیاز مبرم مرمت این اثر، این مهم مورد توجه مسئولین استانی قرار بگیرد.

وی ضمن دعوت از خیرین خیر اندیش شهرستان به همکاری با ادارۀ میراث فرهنگی تصریح کرد: ما این آمادگی را داریم با سرمایه گذارانی که مایل به استفادۀ فرهنگی از مجموعۀ هستند به صورت قراردادی همکاری کنیم.

رئیس ادارۀ میراث فرهنگی بردسکن گفت: در صورت سرمایه گذاری سرمایه گذاران در مرمت این بنا، ادارۀ میراث فرهنگی نیز در کنار همکاری لازم، بودجۀ هزینه شده از مبلغ قرارداد را  کسر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بردسکن دروازۀ خراسان رضوی و محل تردد گردشگران استان است، اظهار داشت: این مهم اهمیت توجه به مرمت آثار تاریخی را بیشتر می کند.

صابری زارع با بیان اینکه مرمت این بنا خواستۀ اکید مردم است، افزود: امیدواریم هر چه زودتر با کمک استان و خیرین شهرستان این بنای تاریخی و ارزشمند به عنوان یک مجموعۀ عام المنفعه تاریخی و فرهنگی مورد استفادۀ شهروندان عزیز قرار بگیرد.