مردم به خاطره بوی بد کارخانه خرو نیشابور ناراحت هستند

حجت الاسلام خداپرست درباره تجمع اعتراضی اهالی شهر خرو نیشابور به خبرنگار عطارنیوز گفت: چند سالی است که بوی نامطبوعی مردم زحمت‌کش و پرتلاش شهر خرو را آزار می دهد و زندگی را بر آنان سخت کرده است. مسئولین مدت زیادی است که به دنبال راهی برای حل این موضوع هستند اما با وجود تلاش‌های صورت گرفته، مردم همچنان از این موضوع رنج می‌برند.

 

وی افزود: مردم به خاطر این بوی بد، شب‌ها چادر بر می‌دارند و برای خواب یا به بوستان ملت در نزدیکی قدمگاه و یا به باغ‌های خود در شهر خرو پناه می‌برند، البته این موضوع تنها مختص کسانی است که وسیله دارند.

 

امام جمعه شهر خرو با ابراز گله مندی از این وضع تأسف بار گفت: شب‌ها وقتی کولر را روشن می‌کنیم این بوی تعفن وارد خانه می‌شود که قابل تحمل نیست، وقتی هم کولر را خاموش می‌کنی گرما اذیت می‌کند،اگر دقت کرده باشید زمین رها شده در شهرک امام رضا(ع) زیاد است که صاحبان آنها به دلیل همین بوی نامطبوع از ساخت و ساز دست کشیده‌اند و زمین خود را رها کرده اند.

 

وی ادامه داد: این کارخانه حدود ۴ سالی است که در کنار شهرک مسکونی امام رضا(ع) مستقر شده است و با بوی بدی که ایجاد می‌کند باعث نارضایتی مردم شده است.

 

خداپرست با بیان اینکه سه سال است مردم با تجمعات مختلف نارضایتی خود را از این موضع اعلام کرده اند،اظهار داشت: چندین مرتبه از خطبه‌های نماز جمعه موضوع را مطرح کردیم و جلسات متعددی نیز با مسئولین مختلف داشتیم ولی تاکنون هیچ جوابی نگرفته ایم.

 

وی با بیان اینکه از شورای تأمین استان و شهرستان می‌خواهیم سریعا راه حلی برای این موضوع پیدا کنند، ادامه داد: تمام راه حل‌ها بررسی شده است و ما راه دیگری به جز انتقال این کارخانه به جای دیگر نمی‌بینیم و امیدواریم این اتفاق هر چه زودتر بیفتد و با توجه به مصوبه امروز یعنی تعطیلی شیفت شب الان فضای آرامی بر شهر حاکم است و امیدواریم با همکاری مردم و مسئولین هر چه زودتر این مشکل برای همیشه حل گردد.

 

لازم به ذکر است هاجرچنارانی نماینده مردم نیشابوروفیروزه درپی تجمع  اهالی شهر  خرو نسبت به آلایندگی وبوی نامطبوع کارخانه کارتن سازی به وزیر صنعت برای بار دوم تذکرداد.

 

خاطرنشان می شود: حدود ۲۰۰ نفر از ساکنان شهرک امام رضا (ع) شهر خرو، روز چهارشنبه ۱۹خردادماه نسبت به بوی نامطبوع کارخانه کارتن سازی در مقابل شهرداری این شهر تجمع کردند.