هزار جهادگر بسیجی در تربت حیدریه به مردم مناطق محروم خدمت رسانی می کنند

سرهنگ پاسدار فرضعلی گرایلی فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه در حاشیه بازدید از اردوهای جهادی سفیران ولایت بسیج فرهنگیان در گفتگو با خبرنگار تابان تربت، افزود: جهادگران بسیجی در اردوهای جهادی با دو محور محرومیت زدائی و ترویج فرهنگ خدمت به مردم در تمام فصول سال در عرصه های عمرانی و آبادانی، بهداشتی و درمانی، آموزشی و فرهنگی به مردم مناطق محروم خدمات ارائه می کنند.

وی تصریح کرد: امسال یکهزار جهادگر بسیجی در قالب 17 گروه جهادی از سطح بسیج مساجد و محلات، دانش آموزی، دانشجویی، بسیج فرهنگیان و سایر اقشاردر اردوهای یک روزه، سه روزه، 7 روزه و همچنین 10 روزه و با حضور در مناطق محروم بخش های بایگ، کدکن و جلگه رخ و بخش مرکزی سعی دارند تا ضمن انتقال فرهنگ کار و تلاش بخشی از محرومیت های مغفول مانده  روستاها را پوشش دهند.

گرایلی بیان کرد: هر گروه جهادی متشکل از ۱۶ نفر از بسیجیان مومن و متخصص در عرصه های مختلف بمدت یک هفته یا 10 روز و بصورت شبانه روزی وبه تناسب ظرفیت و امکانات موجود در روستاهای محروم خدماتی را ارائه می کنند.

وی کمک به محرومیت زدایی را یکی دیگر از اهداف اردوهای جهادی دانست و یادآور شد: متاسفانه با گذشت 37سال از عمر انقلاب اسلامی هنوز در کشور مناطقی وجود دارد که نیازمند خدمات رسانی و نگاه ویژه هستند.

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه با بیان اینکه جهادگران بسیجی سفیران امروز انقلاب اسلامی هستند، افزود: زمانی رزمندگان اسلام بعنوان سفیر انقلاب در مرزهای آبی و خاکی از کیان نظام و انقلاب دفاع می کردند و کما اینکه هم اکنون هم این رویه در خارج از مرزها ادامه دارد، اما امروز هم جهادگران بسیجی بعنوان سفیران نظام برای دفاع از کیان عقیدتی و ایمانی با تمام مشکلات به مناطق محروم اعزام می شوند تا پیام انقلاب اسلامی را به همگان برسانند.

وی در تشریح اثر بخشی این اردوها گفت: مردم در این بازه زمانی احساس می کنند که حاکمیت اسلامی برای مردم دغدغه دارد و برای حل مشکلات آنها قدم برداشته، لذا ما در این اردوها قصد داریم ضمن خدمت رسانی در حوزه های آبادانی و بهداشتی و آموزشی سبک زندگی اسلامی و مطالبات رهبری نظام را برای مردم تبیین کنیم.

اردوی جهادی سفیران ولایت به همت کانون بسیج فرهنگیان سپاه و اداره آموزش و پرورش تربت حیدریه بمدت یک هفته در ماه مبارک رمضان در روستای سنگل آباد بخش مرکزی در حال برگزاری است